نیروهای استخبارات طالبان‌ سه شهروند بریتانیایی را زندانی کرده‌اند

Submitted on ی., 04/02/2023 - 06:49

طبق گزارش اخیر دیلی‌میل، کوین کورنول، امدادگر، مایلز راتلج٬ گردشگر و یک شهروند دیگر بریتانیا که هتلی را برای امدادگران در کابل اداره می‌کرد، در ماه ژانویه سال جاری توسط نیروهای سازمان اطلاعات طالبان بازداشت شدند و از آن زمان تاکنون در زندان این گروه به‌سر می‌برند. 

کوین کورنول ۵۳ ساله در تاریخ ۱۱ ژانویه سال جاری (۲۰۲۳) در هتلی در کابل از سوی نیروهای استخبارات گروه طالبان دستگیر و به اتهام داشتن سلاح گرم و غیرقانونی به زندان فرستاده شد. وی مدت ۱۱ ماه بود که به‌عنوان امدادگر پزشکی در نهاد خیریه «ایکاروس بین‌المللی» کار می‌کرد.

مایلز راتلج  ۲۳ ساله‌٬ معروف به «گردشگر خطرناک» که در رسانه‌های اجتماعی هزاران دنبال‌کننده دارد نیز سه ماه پیش٬ در حالی که برای دومین بار به افغانستان تحت تسلط طالبان رفته بود٬ از سوی نیروهای  استخبارات این گروه دستگیر شد. 

روزنامه دیلی‌میل در گزارش روز شنبه خود نام سومین شهروند بریتانیایی را منتشر نکرده است. طبق گزارش اخیر٬ وی مدیر  هتل «دریا ولچ» است و پس از  یورش نیروهای  استخبارات طالبان به این هتل بازداشت و سپس زندانی شد. 

هنوز جرم این سه شهروند بریتانیایی مشخص نیست و طبق گزارش دیلی‌میل حق وکالت قانونی نیز به آن‌ها داده شده نشده است.  

این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزارت امور خارجه بریتانیا پیشتر به شهروندان خود در مورد وضعیت امنیتی بد افغانستان هشدار داده و از آن‌ها خواسته بود از سفر به این کشور پرهیز کنند. 

طبق اعلام این وزارت‌خانه٬ وضعیت امنیتی در افغانستان به‌شدت بی‌ثبات است و  در طول ماه رمضان در محله‌های مختلف، ازجمله اطراف فرودگاه و اماکن مذهبی، خطر وقوع حمله‌های تروریستی وجود دارد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز