نماینده پارلمان بریتانیا که از طالبان تمجید کرده بود در خطر برکناری است

Submitted on جمعه, 07/21/2023 - 16:29

توبیاس الوود، نماینده مجلس بریتانیا هرچند ویدیوی جنجالی که از سفر خود به افغانستان تهیه کرده بود را از برگه توئیتر خود حذف کرده و برای ناقص نشان دادن تصویر واقعی افغانستان زیر حاکمیت طالبان، معذرت‌خواهی نیز کرده است، اما همکاران او در تلاش هستند تا او را مقام رئیس کمیته منتخب دفاع عوام مجلس بریتانیا برکنار کنند. 

روزنامه گاردین بریتانیا در گزارشی نوشته که درپی نشر ویدیوی تمجیدی توبیاس الوود از طالبان، اعضای کمیته دفاعی مجلس، تلاشی را برای برکنار توبیاس الوود به راه‌انداخته‌اند.

این نماینده بریتانیا پس از دریافت واکنش‌های گسترده، ویدیوی خود را حذف کرده و در اعلامیه‌ای معذرت خواسته و تاکید کرده که در گزارش‌دهی خود از وضعیت افغانستان، می‌توانست از کلمات بهتری استفاده کند.

توبیاس در ویدیوی خود افغانستان را «کشوری درحال تغییر» خوانده و منتقدان با «احمق مفید طالبان» خواندن او ادعا کرده‌اند که این نماینده پارلمان بریتانیا با رویکردی مثبت در تلاش «سفیدسازی» طالبان بوده است.

حالا چهار عضو کمیته منتخب دفاع عوام مجلس بریتانیا به هدف برکناری توبیاس از پست مهمی که فعلا در پارلمان بریتانیا دارد، طرح عدم اعتماد را پیشنهاد کرده‌اند.

گاردین گزارش داده که این چهار عضو، توریز-مارک فرانسوا، ریچارد دراکس و دو نماینده حزب کارگر درک‌تویگ و کوان ژون هستند.

هرچند این طرح پیشنهاد شده، اما گزارش شده که به دلیل تعطیلات تابستانی، به این زودی‌ها رای‌گیری برای برکناری توبیاس انجام نخواهد شد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز