ناصر کنعانی : خودمان دربارۀ سرکوب اعتراض های جاری در ایران تحقیق می‌کنیم

Submitted on Mon, 11/28/2022 - 04:44

کنعانی در ادامه گفت که خود جمهوری اسلامی کمیته‌ای را در این زمینه تشکیل داده و نتایج تحقیق آن را بعداً اعلام خواهد کرد. ناصر کنعانی تشکیل کمیتۀ حقیقت یاب شورای حقوق بشر سازمان ملل را اقدامی "سیاسی" خواند که به گمان او کمکی به حقوق بشر نمی کند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست بیست و چهارم نوامبر خود با تصویب قطعنامه‌ای خواستار انجام یک تحقیق بین المللی دربارۀ سرکوب خونین اعتراض های جاری در ایران طی بیش از دو ماه گذشته شد و هدف از آن را جمع آوری اسناد و مدارک جهت استفاده در محاکم بین المللی علیه مسببان خشونت و سرکوب و ناقضان حقوق بشر در ایران اعلام کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجۀ تهران در جای دیگری از اظهاراتش بار دیگر "کشورهای غربی همسو با آمریکا" را متهم کرد که در اعتراض های جاری در ایران نقش دارند. او با اشاره به دستگیری شماری از اتباع خارجی در ناآرامی های جاری در ایران، گفت : "اطلاعات دقیق در مورد دخالت این کشورها به روسای نمایندگی‌های دولت‌های غربی در تهران و حافظ منافع آمریکا داده شده است."

ناصر کنعانی در جای دیگری از سخنانش به "حدود پنجاه تعرض به نمایندگی‌های" جمهوری اسلامی به ویژه در انگلستان نیز اشاره کرد و گفت : "این کشورها اجازه دادند که مخالفان سیاسی...از دیوارهای سفارتخانه‌های ایران بالا بروند."

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز