موجی از خشم و انزجار در ایران و خارج از ایران پس از اعدام سه جوان اصفهانی

Submitted on ش., 05/20/2023 - 04:22

همین گزارش‌ها حاکی از حضور گروهایی از مردم اصفهان در خانه‌های قربانیان به نشانۀ همبستگی با بازماندگان آنان است.

در پی اعدام این سه جوان ساکنان مناطق مختلف تهران از جمله تهرانپارس، شهرک نگین‌غرب، سعادت آباد، تهرانسر به خیابان‌ها آمدند و علیه علی خامنه‌ای و حکومت او شعار سردادند. در برخی محلات پایتخت برای اولین بار مردم خشمگین شعار سر دادند : "وای به روزی که مسلح شویم!"

در فراخوانی که از سوی مردم معترض برای برپایی تظاهرات منتشر شده از جمله آمده است : "خشم کاشتید، زمان برداشت انتقام است."

سعید افکاری، برادر نوید افکاری در پیامی توئیتری خطاب به بانیان اعدام سه جوان اصفهانی نوشت : "سوگند می‌خوریم که پشیمان خواهید شد."

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با انتشار فراخوانی از دانشجویان سراسر ایران خواستند که به نشانۀ "همبستگی و اعلام انزجار از اعدام جوانان بی‌گناه خانۀ اصفهان" با لباس عزا در دانشگاه‌ها حاضر شوند. جوانان محلات اصفهان نیز در فراخوانی جداگانه مردم را به اعتصاب و  عزای عمومی دعوت کردند.

در خارج از ایران نیز ایرانیان در مقابل نمایندگی های جمهوری اسلامی در لندن، پاریس، رم، استرالیا، بروکسل، آلمان... دست به تظاهرات زدند.

شاهزاده رضا پهلوی نیز در پیامی توئیتری در واکنش به اعدام سه جوان اصفهانی، "علی خامنه‌ای را ضحاک زمان" خواند و افزود که او "و مزدورانش" با این اعدام‌ها "پروندۀ جنایات‌شان را سنگین و سنگین‌تر می‌کنند."

حامد اسماعیلیون نیز در پیامی مشابه نوشت : "هر جنایت خشم ما را علیه جمهوری اسلامی شعله ورتر می‌کند." او گفت که "به جای عزا باید بر راه‌های ساقط کردن این حکومت تمرکز کرد."

نازنین بنیادی نیز در اعتراض به اعدام سه جوان اصفهانی نوشت : "باید از شورای حقوق بشر سازمان ملل پرسید از کدام حقوق بشر سخن می‌گوید و دلیل وجودی این شورا چیست؟"

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز