آغاز اعمال قوانین جدید مورگیج از اول ژانویه 2018

Submitted on چ., 12/27/2017 - 16:40

از اول ژانویه 2018، کانادایی های متقاضی دریافت وام مسکن، افرادی که می خواهند وام فعلی را تجدید و یا ریفایننس نمایند، بایستی بتوانند ثابت کنند که توانایی پرداخت اقساط بر حسب نرخ بهره بالاتر از نرخ قرارداد فعلی شان را دارند.

بر اساس قوانین جدید که در اکتبر سال جاری اعلام شد، حتی وام گیرندگان دارای 20 درصد پیش پرداخت یا بیشتر، بایستی را انجام بدهند. در حالی که تا قبل از این، این تست تنها شامل متقاضیان با کمتر از 20 درصد پیش پرداخت یا به عبارتی افرادی می شد که می بایست وام بیمه شده دریافت می کردند.

دولت فدرال از سال 2008 به این سو، با هدف کاهش میزان بدهی خانوارهای کانادایی، در 6 نوبت قوانین و مقررات اعطای وام مسکن را تغییر داده و سخت تر کرده است. قانون جدید می تواند تاثیر بزرگی بر بازار مسکن کانادا داشته باشد. حدود 10 درصد از کانادایی هایی که در فاصله اواسط سال 2016 تا اواسط سال 2017، وام مسکن بیمه نشده دریافت کرده اند، طبق مقررات جدید واجد شرایط تشخیص داده نمی شدند.

قانون می تواند حدود 100 هزار متقاضی خرید مسکن در سال آینده را با مانع و مشکل روبرو کند. اگر با در اختیار داشتن 20 درصد پیش پرداخت یا بیشتر، قصد خرید خانه در سال آینده را دارید، باید از عهده پرداخت اقساط وام بر حسب نرخ بهره 2 درصد بالاتر از نرخ قرارداد فعلی، برآیید. بنابراین ممکن است مجبور بشوید به خرید خانه ارزان تر راضی شوید.

نیمی از 100 هزار نفر، می توانند با انتخاب خانه ارزان تر، صاحبخانه بشوند ولی 50 هزار نفر به طور کل از خرید خانه محروم خواهند شد.

توجه داشته باشید که افرادی که در حال حاضر وام مسکن دارند، در صورت رد شدن در مجبورند، با همان نرخ قبلی، وام خود را تجدید کنند و نمی توانند برای دریافت نرخ بهتر، به سراغ موسسه مالی دیگر بروند. به عبارتی، وام گیرندگانی که قصد تجدید وام خود را دارند، مجبورند به نرخ های غیررقابتی تن بدهند.

اگر قصد ریفایننس کردن وام خود را دارید نیز باید تست استرس را انجام بدهید. برای مثال فرض کنید خانه ای را به قیمت 400 هزار دلار خریده و در حال حاضر 100 هزار دلار از اقساط وام مسکن 5 ساله ثابت با نرخ 3.3 درصد باقی مانده است. می خواهید 50 هزار دلار دیگر برای نوسازی خانه وام بگیرید. امروز، وام دهنده 150 هزار دلار را با نرخ 3.3 درصد در اختیارتان قرار خواهد داد. اما سال آینده واجد شرایط بودن یا نبودن شما را بر حسب نرخ 5.3 درصد ارزیابی خواهد کرد.

اما، در اینجا می پردازیم به 4 موردی که مشمول قوانین جدید نیستند:

ناظران بخش مالی، به طور معمول، اقداماتی را جهت تسهیل نقل و انتقال در نظر می گیرند تا مطمئن شوند قوانین جدید روند نقل و انتقالاتی که در حال انجام هستند ولی هنوز تکمیل نشده اند را مختل نمی کنند.

اگر قبل از اول ژانویه 2018، قرارداد خرید را تنظیم نمایید، موسسه وام دهنده حتی در صورت تقاضای وام در سال آینده، نمی تواند تست استرس را در مورد شما اعمال کند. این شامل قراردادهای فروش و خرید پیش سازه (pre-construction) نیز می شود.

اگر قبلا برای دریافت وام مسکن تایید شده اید، برخی از وام دهندگان مدت 120 روز از تاریخ 1 ژانویه به شما زمان می دهند تا نسبت به خرید خانه، بدون نگرانی در مورد قوانین جدید اقدام کنید.

منبع
iranjavan
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز