مصر میزبان مقام‌های اسرائیلی و فلسطینی برای پایان دادن به خشونت‌های کرانه باختری شد

Submitted on ی., 03/19/2023 - 10:23

به گفته همین منبع، مقامات آمریکایی و اردنی نیز در این نشست در شهر ساحلی شرم‌الشیخ شرکت خواهند کرد تا از گفت‌وگو بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها برای پایان دادن به اقدامات یکجانبه و چرخه خشونت در کرانه باختری رود اردن حمایت کنند.

پیشتر در اردن، اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها متعهد شدند که برای «کاهش تنش» تلاش کنند. بر اساس شمارش خبرگزاری فرانسه از منابع رسمی اسرائیل و فلسطین، گفت‌وگوهای مصر پس از مرگ هشتاد و شش فلسطینی، سیزده اسرائیلی و یک اوکراینی در سال جدید میلادی برگزار می‌شود.

سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف)، که چندین جناح فلسطینی به غیر از حماس را گرد هم می‌آورد، در مذاکرات با اسرائیل مشارکت دارد.

این در حالی است که دولت کنونی اسرائیل به رهبری نتانیاهو، یکی از راستگراترین دولت‌های تاریخ این کشور است که در ماه دسامبر تشکیل شد.

اما در سرزمین‌های اشغالی، مشارکت ساف در این مذاکرات انتقادهایی را برانگیخته و تظاهراتی در نوار محاصره شده غزه برگزار شده است. این در حالی است که فراخوان برای تظاهرات در کرانه باختری اشغالی نیز منتشر شده است.

مصر که نقشی اساسی در مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها دارد اولین کشور عربی است که بیش از چهل سال پیش با اسرائیل توافق صلح امضا کرد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز