مرگ دلخراش کودک ۱۷ ماهه به دلیل آزار جنسی پدرش | مادر کودک: اشد مجازات را برای همسرم می‌خواهم

Submitted on س., 04/20/2021 - 11:39

مرگ دلخراش کودک ۱۷ ماهه به دلیل آزار جنسی پدرش | مادر کودک: اشد مجازات را برای همسرم می‌خواهم
پرونده قتل نوزادی که بر اثر آزارهای جنسی پدرش جان خود را از دست داد، در حالی در دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی می‌شود که مادر مقتول برای همسرش درخواست اشد مجازات کرده است.

در اولین روزهای فروردین سال جاری زنی نوزاد دختر ۱۷ ماهه‌اش را که به‌شدت بدحال بود به بیمارستان رساند و درخواست کمک کرد. این زن به پزشکان گفت دخترش را برای چند ساعتی پیش شوهرش گذاشته و وقتی برگشته متوجه شده که بچه حالش خوب نیست.

او توضیح داد: دخترم خیلی بی‌قرار بود، هر کاری کردم آرام نشد. بعد از چند ساعت تب شدیدی کرد و من او را به بیمارستان آوردم.

وقتی پزشکان نوزاد ۱۷ ماهه را بررسی کردند متوجه حادثه وحشتناکی شدند. آنها پی بردند کودک به طرز فجیعی مورد آزار قرار گرفته و دچار خون‌ریزی شدید داخلی شده است. پزشکان بیمارستان با توجه به این اطلاعات پلیس را خبر کردند. مادر نوزاد وقتی از سوی پلیس مورد پرس‌وجو قرار گرفت، گفت: به ‌خاطر کار زیاد هیچ خریدی برای عید نکرده بودم. روز اول فروردین‌ماه تصمیم گرفتم بیرون بروم و کمی خرید کنم. دخترم «ساناز» را پیش پدرش گذاشتم و بیرون رفتم، چند ساعت بعد برگشتم و دیدم بچه خیلی بی‌قرار است. بعد متوجه شدم بچه تب کرده است و او را به بیمارستان رساندم.

او درباره اینکه چه کسی فرزندش را مورد آزار و اذیت قرار داده است، گفت: من نمی‌دانم چه کسی این کار را کرده است. من بچه را پیش فرد غریبه‌ای نگذاشتم، دخترم پیش پدرش بود.

پدر ساناز با توجه به حرف‌های همسرش بازجویی شد. او در ابتدا منکر همه چیز شد اما بعد مجبور به اعتراف شد و گفت: همسرم ساناز را به من سپرده بود. بچه داشت گریه می‌کرد و من نمی‌توانستم آرامش کنم. لباس‌هایش را درآوردم. فکر کردم شاید گرمش باشد، اما باز ساناز آرام نشد. بعد آن کارها (تجاوز) را انجام دادم. البته فکر نمی‌کردم باعث مرگش شوم. من از این رفتارم بسیار پشیمانم و خودم را به خاطر این کار نمی‌بخشم.

او در پاسخ به این سؤال که آیا زمان حادثه در منزل تنها بود، گفت: من پنج فرزند دیگر هم دارم اما آن روز بچه‌ها همراه مادرشان بودند و من و ساناز در خانه تنها بودیم.

با اعترافات این مرد، همسرش به‌عنوان ولی‌دم کودک ۱۷ ماهه درخواست اشد مجازات برای همسرش را کرد. او گفت: من به جز ساناز پنج فرزند دیگر هم دارم. با همسرم آنها را بزرگ کردیم و من به همسرم اعتماد داشتم. اصلا فکر نمی‌کردم او چنین کاری بکند. او پدر ساناز بود و من همیشه فکر می‌کردم باید به پدر کودکم اطمینان کنم. خودم را نمی‌بخشم که دخترم را پیش پدرش گذاشتم و با توجه به کاری که کرده است درخواست اشد مجازات را برای او دارم. ساناز ته‌تغاری خانواده بود و مرگ او ضربه بزرگی به من زده است.

در این میان، پزشکی قانونی در گزارش خود به دادسرا اعلام کرده که ساناز به دلیل خون‌ریزی داخلی و شدت جراحاتی که ناشی از آزاری جنسی بی‌رحمانه و بسیار خشن بوده، جانش را از دست داده و پرونده پزشکی او نشان می‌دهد تلاش زیادی برای نجات این کودک انجام شده اما نتیجه‌بخش نبوده است.

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست علیه متهم، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

واکنش معصومه ابتکار به مرگ کودک ١٧ماهه بر اثر تجاوز پدرش | چرا مجلس لایحه حمایت از زنان دربرابر خشونت را تصویب نمی‌کند؟
معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در واکنش به مرگ دلخراش دختر ۱۷ماهه بر اثر تجاوز پدرش، نوشت: از ⁧ قوه قضائیه⁩ انتظار می‌رود با سرعت و قاطعیت به جنایت کسی‌ که نام پدر را یدک می‌کشد، رسیدگی کند تا به اشد مجازات برسد.

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در واکنش به خبر فوت دخترک ۱۷ماهه تهرانی بر اثر آزار جنسی پدرش، در صفحه توییتر خود نوشت: «از ⁧ قوه قضائیه⁩ انتظار می‌رود با سرعت و قاطعیت به جنایت کسی‌ که نام پدر را یدک می‌کشد، رسیدگی کند تا به اشد مجازات برسد.»

ابتکار همچنین نوشت: «برای چندمین بار از ⁧ مجلس⁩ می‌خواهم لایحه حفظ کرامت وحمایت از زنان دربرابر خشونت راکه ۱۰۶ روز است به مجلس ارسال شده تصویب کنند؛ گرچه هنوز اعلام وصول هم نکردند.»

واکنش معصومه ابتکار به مرگ کودک ١٧ماهه بر اثر تجاوز پدرش | چرا مجلس لایحه حمایت از زنان دربرابر خشونت را تصویب نمی‌کند؟

یک دختر ۱۷ماهه اوایل فروردین امسال بر اثر تجاوز پدر خود جانش را از دست داد و پزشکان بیمارستان هیچ کاری از دستشان بر نیامد. پزشکی قانونی تایید کرده که این کودک به دلیل تجاوز و بر اثر خونریزی داخلی، جان خود را ا دست داده است.

رئیس فرهنگسرای اخلاق
برای افزایش فرزندآوری فرهنگسازی می‌کنیم
یکی از معضلاتی که جامعه ما در دهه اخیر با آن مواجه شده، کاهش فرزندآوری است که این امر تا چند سال آینده کشور ما را به کشوری سالمند تبدیل خواهد کرد.

از این‌رو مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۴ برای رفع این مشکل فرهنگسازی را شعار خود قرار داده و با تهیه محصولات فرهنگی گام بزرگی در این راه برداشته است. «مرضیه خسروی بروجنی» مدیر فرهنگی هنری منطقه و رئیس فرهنگسرای اخلاق دراین‌باره می‌گوید: «باتوجه به کاهش حیرت‌آور نرخ باروری در ۳۰ سال اخیر، برای‌ ترویج فرهگ فرزندآوری و رشد موالید و همچنین آگاهی‌رسانی چالش‌های کاهش جمعیت ۷۳ محصول مجازی در قالب موشن گرافیک، استاپ موشن، مینیمال گرافیک، و پوستر تولید کرده‌ایم.»

او می‌افزاید: «این محصولات فرهنگی در قالب پویش سه جیم «جنگ جهانی جمعیت» از اول اردیبهشت ماه در فضای مجازی منتشر می‌شود.» رئیس فرهنگسرای اخلاق ادامه می‌دهد: «کاهش رشد موالید می‌تواند بحران سالمندی را ایجاد کند. در این محصولات فرهنگی به معایب تک فرزندی و نسل‌کشی به سبک سقط جنین، اشاره شده است.» علاقه‌مندان می‌تواند با مراجعه به نشـــانی @sejiim از برنامه‌های آموزشی بهره‌مند شوند.

منبع
shargh
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز