معاون بهداشت عمومی فدرال
بیشتر کانادایی‌ها می‌توانند تا پایان سال ۲۰۲۱ واکسینه شوند

Submitted on جمعه, 11/20/2020 - 01:23

معاون بهداشت عمومی کانادا از امکان واکسینه شدن کانادایی ها در برابر کووید۱۹ تا پایات سال آینده خبر داد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، دکتر هاوارد نجو، در پی اعلام موفقیت آمیز بودن آزمایشات شرکت‌های دارویی فایزر و مدرنا در تهیه واکسن کرونا اظهار امیدواری کرد که بهداشت عمومی کانادا بتواند در اسرع وقت این واکسن را برای شهروندان کانادایی تهیه کند.

وی که در جمع خبرنگاران در اتاوا سخن می‌گفت، با اعلام این خبر تصریح کرد: «امیدوارم که این دو واکسن مورد تأیید قرار بگیرند، زیرا ما هنوز باید برای اطمینان خاطر از ایمن بودن این واکسن‌ها اطلاعات و آزمایشات بالینی انجام شده را بررسی کنیم».

نجو ادامه داد: «ما امیدواریم که پایان سال آینده واکسینه شدن کانادایی ها در مقیاس اکثریت قریب به اتفاق جمعیت را تحت پوشش قرار دهیم، اما این کار نیاز به زمان دارد و به مرور انجام می شود».

کانادا برای اطمینان از تامین واکسن مورد نیاز کشور تاکنون برای خرید و ذخیره سازی چندین میلیون دوز واکسن کووید۱۹ با چندین سازنده واکسن قراردادهایی امضا کرده است.

دولت فدرال تاکنون با شرکت‌های داروسازی مدرنا – بایوتک، فایزر – نواواکس و جیسن، یکی از شرکت‌های تابعه جانسون اند جانسون توافقاتی را انجام داده و با شرکت‌های GSK – سانوفی، استرازنکا و مدیکاگو معاملاتی را انجام داده است.

کانادا در صورت انجام آزمایشات بالینی و تایید این واکسن‌ها از سوی وزارت بهداشت بالغ بر ۲۰ تا ۷۰ میلیون دوز از هر یک از این واکسن‌ها را خریداری خواهد کرد.

فایزر هفته گذشته از تاثیرگذاری ۹۰ درصدی واکسنش پس از مطالعه روی تقریبا ۴۴۰۰۰ نفر خبر داد.

یکی از نکات در رابطه با این واکسن، لزوم نگهداری آن در دمای منفی ۷۰ درجه است که وزارت بهداشت کانادا را در رابطه با انتخاب آن با محدودیت مواجه می‌کند.

دریافت این واکسن‌ها از آسفالت فرودگاه یا یک بندر به کانادایی‌ها در سرتاسر کشور یک چالش مهم لجستیکی است، چالشی که دولت بر روی آن متمرکز شده و با شدت روی آن کار می‌کند تا بتواند اطمینان حاصل کند.

در همین رابطه جاستین ترودو، نخست وزیر روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه گروه‌های آسیب پذیر و افرادی که به این واکسن نیاز دارند در الویت دریافت آن هستند از مشارکت چندین سازمان دولتی و پیمانکاران خصوصی و حتی ارتش کانادا برای انتقال این واکسن خبر داد.

ترزا تم، رئیس بهداشت عمومی کانادا نیز در این رابطه گفت که ارتش ممکن است به دلیل تخصص لجستیکی درگیر توزیع واکسن شود اما دولت فدرال نقش مهمی در مقابله با چالش‌های توزیع واکسنی که باید در محیط بسیار سرد نگه داشته شود، خواهد داشت.

وی افزود: «بر همین اساس برای حمل این واکسن به اندازه کافی فریزر حمل دارو خریداری خواهد شد. البته تعدادی از آن‌ها هم اکنون آماده هستند».

به گفته بخش خدمات عمومی و خریدهای کانادا، دولت فدرال تاکنون ۲۶ فریزر با دمای منفی ۸۰ درجه سانتیگراد و ۱۰۰ فریزر با دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد خریداری کرده است.

منبع: سی بی سی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز