ماکرون و زلنسکی درباره صلح اوکراین و روسیه گفتگو کردند

Submitted on ی., 04/16/2023 - 09:33

رییس جمهور اوکراین در پایان این گفتگو در کانال تلگرامش از تلاش فرانسه برای «حمایت و کمک در جبهه‌های جنگ» تقدیر کرد و از «دفاع رئیس جمهوری فرانسه از موضع کی‌یف مبنی بر ضرورت خروج کامل نیروهای روسیه از اوکراین» خبر داد.

او اعلام کرد که رییس جمهور فرانسه «در جریان آخرین وضعیت میادین نبرد» و تلاش‌های اوکراین برای ‌«آزادسازی مناطق اشغالی» قرار گرفت.

زلنسکی از ماکرون به خاطر «محکوم کردن اعدام غیرانسانی و وحشتناک یک سرباز اوکراینی توسط جنایتکاران جنگی روسی» تشکر کرد. رئیس جمهور اوکراین به ویدئوی منتشر شده از سربریدن یک اسیر جنگی کشورش توسط سرباز ارتش روسیه اشاره دارد. مسکو در واکنش به این ویدیوی جنجالی موضع قاطعی نگرفت و اعلام کرد که ابتدا باید صحت و اصالت آن را بررسی کند.

سران کشورهای گروه هفت از امروز، یکشنبه ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) در ژاپن گرد هم می‌آیند تا درباره‌ فشار چین بر تایوان و درگیری در اوکراین گفتگو کنند. این اجلاس فرصتی برای تاکید بر ضرورت هوشیاری آسیا نسبت به سلطه‌جویی روسیه است.

اوکراین اعلام کرد که پس از حمله موشکی روسیه به ساختمانی در شرق این کشور، وضعیت منطقه بحرانی‌ست و تاکنون یازده نفر جان خود را از دست داده‌اند. در عین حال ارتش روسیه از پیشروی‌اش در باخموت خبر می‌دهد. این منطقه در ماه‌های گذشته کانون اصلی نبرد روسیه با اوکراین بود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز