علمی؛ دانشمندان ژن‌هایی که باعث بیماری شدید کرونا می‌شوند را کشف کردند

Submitted on س., 03/08/2022 - 01:07
دانشمندان در مطالعه بزرگی که روز دوشنبه منتشر شد، ۱۶ نوع ژنتیک جدید در افرادی که به کووید-۱۹ شدید مبتلا شده‌اند، را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند به محققان در ایجاد روش‌های درمانی موثر روی اشخاصی که کرونای شدید می‌گیرند کمک کند.
نتایج نشان می‌دهد که افراد مبتلا به کووید شدید دارای ژن‌هایی هستند که آن‌ها را مستعد یکی از دو مشکل زیر می‌کند: ناتوانی در محدود کردن توانایی ویروس برای کپی‌سازی از خودش، یا التهاب بیش از حد و لخته شدن خون.

ngwoodworking carpenter, wood work top Toronto GTA hiringYMCA Newcomer and Immigration help program in Ontario Canada

 
علمی؛ دانشمندان ژن‌هایی که باعث بیماری شدید کرونا می‌شوند را کشف کردند
دانشمندان که اکتشافات خود را در مجله "نیچر" منتشر کرده‌اند می‌گویند اکنون می‌توانند به اولویت‌بندی درمان‌های احتمالی که می‌تواند علیه این بیماری عمل کند، کمک کنند. در نهایت، این اطلاعات حتی می‌تواند به پیش‌بینی اینکه کدام بیماران احتمالا به شدت بیمار می‌شوند بیانجامد. "کنت بیلی"، مشاور پزشکی مراقبت‌های ویژه در دانشگاه "ادینبورگ" می‌گوید: "این امکان وجود دارد که در آینده بتوانیم پیش‌بینی‌هایی درباره بیماران بر اساس ساختار ژنتیکی آنها در طول مدت حیاتشان ارائه دهیم".

six99 Toronto Condo apartment Bayview Sheppard 699 condominium Canada saleShabani-realestate-toronto-canada

تجزیه و تحلیل ژنتیکی نزدیک به ۵۶,۰۰۰ نفر از مردم انگلیس، تفاوت‌هایی را در ۲۳ ژن در بیماران کووید-۱۹ که به شدت بیمار شده‌اند، در مقایسه با دی‌ان‌ای سایر کسانی که دچار بیماری شدید نشدند، را نشان داد. ۱۶ تفاوت ژنتیکی از این ۲۳ ژن قبلا شناسایی نشده بود. یافته‌های جدید می‌تواند به راهنمایی دانشمندان در جستجو داروهای موجود و تهیه داروهای جدید که ممکن است برای درمان کووید - ۱۹ مفید باشند کمک کند. به عنوان مثال، محققان تغییراتی را در ژن‌های کلیدی که سطح فاکتور ۸ را تنظیم می‌کنند، پیدا کردند؛ این پروتئین در تشکیل لخته‌های خونی نقش مهمی دارد.
بیلی گفت: "لخته شدن خون یکی از دلایل اصلی کمبود اکسیژن در بیماران مبتلا به کووید است. بنابراین چنین کشفی می‌تواند به طور بالقوه به حل مشکل لختگی خون کمک زیادی کند. اما تا زمانی که این داروها را در افراد آزمایش نکنیم، نمی‌توانیم بدانیم که آیا این داروها مؤثر خواهند بود یا خیر".

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیاinsurance بیمه

یکی از ژن‌هایی که قبلاً کشف شده بود، "تی‌وای‌کی ۲" می‌باشد که داروی آرتریت ساخت شرکت الی لیلی" با نام "باری‌سی‌تی‌نیب" روی آن اثر خوبی دارد و که اکنون به عنوان درمانی برای کووید-۱۹ مورد مطالعه قرار گرفته است. هفته گذشته در آزمایشی نشان داده شد که این دارو خطر مرگ و بستری شدن در بیمارستان در بیماران کووید-۱۹ را تا ۱۳ درصد کاهش می‌دهد.
علاوه بر این دارو، مدت‌هاست به بیماران کرونایی داروی "استروئید" نیز داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز