کرونا؛ بسته شدن مرزهای کشورها، تعطیلی مدارس و توقف پروازهای بین‌المللی درجهان

Submitted on ش., 03/14/2020 - 12:43

با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، دولت‌ها اقدامات تازه‌ا‌ی را برای مقابله با این ویروس به کار می‌گیرند.

در اسپانیا در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا تایید شده به این ترتیب شمار مبتلایان در این کشور به ۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.

۱۳۶ نفر هم در اسپانیا به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

پدرو سانچز، نخست وزیر این کشور در نشستی با کابینه در باره اتخاذ اقداماتی تازه تصمیم گیری می‌کنند. اسپانیا پیشتر وضعیت اضطراری اعلام کرد.

رسانه‌های اسپانیا گزارش کرده‌اند که دولت در صدد اعمال محدودیت در تردد شهروندان تحت شرایط اضطراری است. چنانچه چنین چیزی تایید شود، شهروندان اسپانیا تنها برای امور ضروری نظیر خرید مواد غذایی و یا رفتن به سرکار اجازه خواهند داشت از خانه بیرون بیایند.

در مادرید و چندین ناحیه دیگر در این کشور اکثر فروشگاهها، بارها و رستوران‌ها تعطیل شده‌اند.

هواپیماهای خطوط هوایی"جت ۲ "بریتانیا در میانه راه به مقصد اسپانیا تغییر مسیر داده و به بریتانیا بازگشته‌اند. این شرکت هواپیمایی تمامی پروازها به چند جزیره اسپانیا را از جمله جزایر قناری لغو کرده است.

"جت۲ "گفته که سلامتی و ایمنی مشتریانش اولویت اصلی این شرکت هواپیمایی است.

در بریتانیا، تست کرونای یک نوزاد تازه متولد شده و مادرش مثبت اعلام شده است.

۲۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در ولز تایید شده به این ترتیب شمار مبتلایان در بریتانیا به ۸۲۰ مورد رسیده، ۲۱ نفر هم تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

دست کم ۱۰ کشور اروپایی مرزهای خود را بسته‌اند. دانمارک، جمهوری چک، اسلواکی، اتریش، اوکراین، مجارستان و لهستان از جمله این کشورها هستند.

بلژیک، فرانسه، سوئیس و بخش هایی از آلمان هم از جمله تازه ترین کشورهایی هستند که مدارس را تطیل کرده‌اند.

دولت عربستان اعلام کرده که از فردا یکشنبه ۱۵ مارس تمامی پروازهای بین‌المللی را برای دو هفته تعطیل می‌کند. خبرگزاری رویترز می‌گوید تنها شهروندان سعودی که خارج از کشور هستند می‌توانند به کشور برگردند که این افراد هم باید خود را قرنطینه کنند. عربستان ۸۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش کرده است.

در نیوزیلند، جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر این کشور گفته است هر فردی که از فردا وارد این کشور می‌شود باید برای دو هفته خود را قرنطینه کند. این مقررات جدید هم شامل شهروندان این کشور و هم اتباع خارجی می‌شود که به این کشور سفر می‌کنند. در نیوزیلند شش مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

در آمریکای جنوبی، کلمبیا گفته است مرز خود را با ونزوئلا می‌بندد و از ورود اتباع خارجی از مقصد اروپا و آسیا برای دو هفته جلوگیری می‌کند.

فرمان ممنوعیت سفر اتباع اتحادیه اروپا به آمریکا نیز از امروز اجرایی شده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا به ۲ هزار نفر رسیده و ۴۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در سایر تحولات:

منبع
bbc
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز