کره شمالی یک سلاح با قابلیت ایجاد "سونامی رادیواکتیو" را آزمایش کرد

Submitted on جمعه, 03/24/2023 - 11:57

کره شمالی، امروز اعلام کرد یک فروند پهپاد تهاجمی زیرآبی با توان حمل تسلیحات هسته‌ای را با موفقیت آزمایش کرده است. این پهپاد تهاجمی زیرآبی، بیش از ۵۹ ساعت در عمق ۸۰ تا ۱۵۰ متری حرکت کرده و در نهایت سواحل شرقی کره شمالی منفجر شده است.

این زیردریایی بدون سرنشین که "هائیل" (سونامی به زبان کره‌ای) نام دارد، دارای توانایی ایجاد یک "سونامی رادیواکتیو" می باشد.

بنا بر اعلام پیونگ یانگ، این سلاح "برای حمله به کشتی‌ها و بنادر دشمن با ایجاد یک موج رادیواکتیو در مقیاس فوق‌العاده طراحی شده است". بر این اساس، آزمایش این پهپاد تهاجمی زیرآبی، از سه‌شنبه ۲۱ مارس، به مدت سه روز، "برای جلب توجه دشمن به بحران هسته‌ای کنونی" انجام شد.

آزمایش این هفته در حالی انجام شد که طبق گزارش ها، ایالات متحده قصد داشت ناوهای هواپیمابر و سایر تجهیزات پیشرفته را در آب های نزدیک شبه جزیره کره مستقر کند.

تنش‌های نظامی میان ایالات متحده و کره شمالی در سال گذشته به اوج خود رسیده و آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی و تمرین‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، در چرخه‌ای از پاسخ‌های تک به تک، سرعت گرفته است.

کره شمالی، علی‌رغم قطعنامه‌های سازمان ملل، پیشتر نیز بارها موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای و موشک‌های هدایت‌شونده را آزمایش کرده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز