کلاه ملکه انگلیس و کراوات جانسون نخست وزیر، حاوی پیام برکسیتی

Submitted on ش., 12/26/2020 - 13:09

روز پنجشنبه نخست وزیر بریتانیا بوریس جانسون، بعد از توافق بین لندن و بروکسل به جمع شخصیت‌هایی که بخشی از لباس هایشان نماد سیاسی دارند پیوست.

طبق گزارش رسانه هدهد کانادا، نخست وزیر بریتانیا طی یک نشست با خبرنگاران جهت اعلام توافق با اتحادیه اروپا، کراواتی که نقش یک ماهی روی آن بود را پوشیده بود که رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی این کار او را تلاش جانسون برای اشاره به توافق بین لندن و بروکسل می‌دانند.

بین اتحادیه اروپا و بریتانیا در مورد روابط دوجانبه دوره پسابرکسیت برای حق ماهیگیری صیادان کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند از آب‌های بریتانیا اختلاف نظر وجود داشت، دولت بریتانیا حق ماهیگیری در حوزه دریایی خود را به صورت یک نماد «استقلال بازیافته» بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تبدیل کرده بود.

در توافق بین لندن و بروکسل توافق شده که تا سال ۲۰۲۶ صیادات مناطق عضو اتحادیه اروپا می‌توانند از آب‌های بریتانیا ماهیگیری کنند، سپس هر دو طرف باید هر سال در مورد وضعیت آب‌های منطقه مذاکره داشته باشند.

نقش ماهی روی کراوات جانسون حکایت از رضایت او از نتیجه مذاکرات با اتحادیه اروپا دارد. ولی این اولین بار نیست که از لباس سیاست مداران برداشتی اینگونه می‌شود، ملکه الیزابت دوم که ۹۴ سال سن دارد حدود سه سال پیش که مراسم سالانه افتتاح پارلمان این کشور برگزار شد، کلاهی که طرح پرچم اتحادیه اروپا داشت را به سر کرد و خیلی از تحلیلگران آن زمان این کار ملکه را مخالفت او با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دانستند.

منبع: یورونیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز