خانه ها کجا غیب شده اند؟ تنها ۳۲۰۰ خانه برای فروش در تورنتو باقی مانده است

Submitted on س., 01/11/2022 - 19:54

بر اساس گزارش بلومبرگ، تورنتو، بزرگترین شهر کانادا با بیش از ۶.۵ میلیون نفر جمعیت، تنها ۳۲۰۰ خانه برای فروش دارد.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز،‌ رونق مسکن ناشی از نرخ های بهره پایین، بازار را در سال گذشته به سطوح بی سابقه ای سوق داده است.
بر اساس ارقامی که روز سه شنبه توسط هیئت املاک منطقه ای تورنتو منتشر شد، بیش از۱۲۱۰۰۰ خانه در سال ۲۰۲۱ در تورنتو فروخته شد که ۲۸ درصد نسبت به سال قبل بیشتر بود و رکورد قبلی در سال ۲۰۱۶ شکسته شد.

خریداران برای رقابت بر سر کاهش تعداد خانه ها با یکدیگر رقابت می کنند. هیئت املاک و مستغلات اعلام کرد که میانگین قیمت فروش در تورنتو در سال گذشته نزدیک به ۱.۱ میلیون دلار بوده که بالاترین رقم تاریخ است که ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. با پایان یافتن خانه ها، فروش در نیمه دوم ضعیف شد.

یک سال پیش، حدود ۷۹۰۰ خانه برای فروش در تورنتو وجود داشت.

بر اساس داده های موجود در ۶ ژانویه، تنها ۲۸۷۸ خانه برای فروش در تورنتو وجود دارد.

این اعداد بحث داغی را در مورد چگونگی مقابله با هزینه های مسکن دامن می زند. برای بسیاری از کارمندان اداری در شهرهای بزرگ، چه در حال خرید و چه در حال اجاره، هزینه های مسکن به سرعت در حال افزایش بیش از توان آنها است. ونکوور مدت‌هاست که گران‌ترین بازار املاک و مستغلات کانادا بوده است و با وجود مالیات بر خریداران خارجی، فروش مسکن رکورددار بوده است.

در سال‌های اخیر، دولت‌های محلی در تورنتو و ونکوور سعی کرده‌اند با اخذ مالیات از خریداران خارجی، بازار مسکن را تعدیل کنند. اقدامات در ابتدا تا حدودی تأثیر داشت، اما سال گذشته یک مشکل بزرگتر را نشان داد، عدم تطابق بین رشد جمعیت کانادا و سرعت ساخت و ساز مسکن، که بسیاری معتقدند علت اصلی کمبود مسکن در این کشور است.

جیسون مرسر، تحلیلگر ارشد بازار در هیئت املاک و مستغلات تورنتو، به تلویزیون بلومبرگ BNN گفت: "ما همچنان تحت تاثیر کمبود قابل توجه موجودی در بازار هستیم." یعنی عرضه کم بازار."

نخست‌وزیر جاستین ترودو در انتخابات سال گذشته متعهد شد که با هزینه‌های مسکن مقابله کند، اما فوری‌ترین اقداماتی که دولت فدرال می‌تواند اتخاذ کند، مانند مالیات‌های جدید بر دلالان و کمک به خریدارانی که برای اولین بار می‌خواهند، تنها بر تقاضای مسکن تأثیر می‌گذارد. دولت های شهری و استانی مستقیماً بر عرضه زمین نظارت دارند و قوانین کاربری و توسعه زمین را کنترل می کنند. در تورنتو و ونکوور، اصلاحات در این فرآیندها دور از دسترس به نظر می رسد.

با وجود تعداد کمی خانه برای خرید، قیمت مسکن در ماه دسامبر به افزایش خود ادامه داد. میانگین قیمت خانه در تورنتو برای اولین بار بر اساس فصلی تعدیل شده از ۱.۲ میلیون دلار گذشت و هشتمین ماه متوالی افزایش را رقم زد.

تورنتو خانه های حیاط خلوت را تایید می کند
پس از تصویب خانه های خطی، شهر تورنتو در این ماه یک بازنگری برنامه ریزی رسمی را بررسی خواهد کرد تا امکان توسعه گاردن سوئیت ها در مناطق مسکونی را فراهم کند.

پروژه خانه حیاط خلوت یک پیشنهاد جدید برای شهر برای گسترش گزینه های مسکن اجتماعی است. خانه حیاط خلوت یک واحد مسکونی مستقل است که معمولاً در یک حیاط خلوت قرار دارد که مستقل است. خانه حیاط خلوت، مانند خانه ی خطی، معمولاً کوچکتر از خانه اصلی در زمین است و به عنوان یک واحد مسکونی اجاره ای در نظر گرفته می شود. پروژه ها مسائلی از جمله حفظ حریم خصوصی و سایه، حفاظت از درختان و فضاهای سبز، و پارکینگ را بررسی خواهند کرد و از ساکنان فعلی و آینده جامعه و سایر ذینفعان نظرخواهی می کنند.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز