کانادا واردات آلومینیوم و فولاد روسیه را ممنوع کرد

Submitted on ش., 03/11/2023 - 12:38

کانادا واردات آلومینیوم و فولاد روسیه را ممنوع کرد

کانادا روز جمعه با هدف کاهش توانایی مالی مسکو در جنگ با اوکراین، واردات آلومینیوم و فولاد از روسیه را ممنوع کرد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، «کریستیا فریلند» وزیر دارایی کانادا با انتشار بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: «اوکراین می‌تواند و باید در این جنگ پیروز شود. ما نیز در این مسیر از انجام هیچ کاری دریغ نمی‌کنیم. اکنون که برای قطع یا محدود کردن درآمدهای مورد استفاده برای تامین مالی این حمله غیرقانونی و وحشیانه پوتین به اوکراین ادامه می‌دهیم.»

بر اساس این بیانیه، این ممنوعیت شامل محصولات تمام شده و ناتمام می‌شود و بر واردات محصولاتی مانند ورق‌های آلومینیومی، ظروف آلومینیومی و همچنین لوله‌ها و لوله‌های فولادی تأثیر می‌گذارد.

پیش از این نیز کانادا، همراه با متحدان غربی خود، اقدامات هماهنگی را علیه روسیه در مورد تهاجم روسیه به اوکراین انجام داده از جمله اینکه اتاوا بیش از ۱۶۰۰ فرد و نهاد روسی را به دلیل تهاجم به اوکارین تحریم و با بیش از ۵ میلیارد دلار کانادا (۳.۶ میلیارد دلار) کمک مالی، نظامی و غیره از کی‌اف حمایت کرده است.

فریلند تصریح کرد: «ما تضمین می‌کنیم که پوتین نمی‌تواند هزینه جنگش را با فروش آلومینیوم و فولاد در کانادا تامین کند و در این رابطه با امریکا نیز هماهنگی کرده‌ایم.»

روسیه اقدامات خود در اوکراین را «عملیات نظامی ویژه» برای مبارزه با آنچه که به عنوان تهدید امنیتی از سوی روابط اوکراین با غرب توصیف می‌کند، می‌داند.

ماه گذشته، ایالات متحده تعرفه ۲۰۰ درصدی بر آلومینیوم روسیه و محصولات مرتبط با آن را اعلام کرد که از روز جمعه اجرایی شد. آلومینیوم روسیه توسط Rusal (RUAL.MM) تولید می‌شود که حدود ۶ درصد از عرضه جهانی را تشکیل می‌دهد.

طبق اطلاعات رسمی، کانادا در سال ۲۰۲۱، ۴۵ میلیون دلار کانادا آلومینیوم و ۲۱۳ میلیون دلار کانادا محصولات فولادی از روسیه وارد کرده است.

 الاکلنگ کاهش نرخ تولید نفت روسیه و افزایش قیمت تولیدات نفتی

 تعیین قیمت خرید نفت روسیه توسط گروه جی ۷ و اروپا اجرایی شد

منبع: رویترز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز