کالبدشکافی جرج فلوید کرونای مثبت را در بدن وی نشان داد

Submitted on پ., 06/04/2020 - 13:17
گزارش رسمی کالبدشکافی جرج فلوید، مرد سیاهپوستی که در هنگام بازداشت پلیس مینیاپولیس آمریکا درگذشت، آزمایش مثبت کرونا و همچنین وجود مواد مخدر در بدن او را نشان می‌دهد و علت مرگ او را ایست قلبی اعلام می‌کند. البته پزشکی قانونی"هنپین کانتی" در شهر مینیاپولیس می‌گوید پاسخ آزمایش کرونای این شهروند ۴۶ ساله و پدر دو فرزند نشان می‌دهد او روز ۱۳ آوریل به کووید-۱۹ مبتلا شده بود و احتمالا واگیردار هم نبوده است.
این گزارش ۲۰ صفحه‌ای همچنین می‌گوید داروی شبه‌افیونی فنانتیل و مت‌آمفتامین و ترکیبات کانابینوئیدی (ماده موثر حشیش و ماری‌جوآنا) در هنگام مرگ در بدن او وجود داشته است، هر چند این داروها علت مرگ او نبوده‌اند.

Sarafi Arz Taheri Exchange Toronto Canada

گزارش کالبدشکافی رسمی علت مرگ فلوید را "ایست قلبی-تنفسی به دنبال فشار روی گردن" اعلام می‌کند. این نتیجه‌گیری که نارسایی قلبی را علت مرگ می‌شمارد با گزارش کالبدشکافی مستقل کارشناسان استخدام شده بوسیله خانواده فلوید متفاوت است که علت مرگ او را "خفگی ناشی از فشار مداوم" اعلام کردند.
در این گزارش کالبدشکافی رسمی ذکری از "خفگی" نیامده است. البته این گزارش جراحات ناشی از فشار روی پوست سرِ، صورت و لب بالایی و نیز شانه‌ها، دست‌ّ‌ها و آرنج‌ها و کبودی مچ‌ها مربوط به دستبند را ذکر کرده است، اما می‌گوید شواهدی وجود ندارد‌ که این جراحات علت مستقیم مرگ باشند.
هر چند آزمایش‌ها نشان می‌دهد در خون فلوید فتانیل و متامفتامین وجود داشت اما آنچه مرگ او را رقم زد، هشت دقیقه ماندن زیر فشار زانوی افسر پلیس مینیاپلیس بود و به نظر نمی‌رسد هیچ‌کدام از عوامل جانبی از جمله کرونا، بیماری قلبی یا استفاده از داروها و مواد مخدر نقش اصلی را در مرگ او ایفا کرده باشند. هر دو ریه فلوید در زمان مرگ سالم بوده‌اند.

فلوید ۴۶ ساله در ویدئویی که رهگذران هنگام بازداشت او ضبط کرده‌اند، چند بار ملتسمانه به افسر پلیسی که زانویش را روی گردن او گذاشته است، می‌گوید نمی‌تواند نفس بکشد.

منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز