کاهش نرخ سود فایده ای ندارد!

Submitted on Mon, 06/10/2024 - 22:00

صاحب خانه دیگری در انتاریو نتوانست تحمل کند؛ وام وام مسکن او ۷۰ درصد افزایش یافت و او تصمیم گرفت خانه خود را بفروشد و آنجا را ترک کند.

مردی از انتاریو می‌گوید که با وجود کاهش نرخ بهره بانک مرکزی در این هفته، همچنان به فروش خانه‌اش فکر می‌کند، زیرا این افزایش بیش از 2000 دلار خواهد بود که در ماه آینده وام مسکن وی باید تمدید شود.


صاحب خانه گری بست

گری بست، ۶۶ ساله، صاحب خانه در کیچنر، اونت، گفت: "من خوشحالم که بالاخره شاهد کاهش نرخ هستم. امیدوارم زودتر این کاهش یابد."

روز چهارشنبه، بانک مرکزی کانادا نرخ بهره یک شبه خود را ۲۵ واحد کاهش داد که اولین کاهش نرخ از زمان چرخه افزایش نرخ همه گیری کرونا بود.

در همان زمان، بانک مرکزی کانادا به احتمال کاهش بیشتر نرخ بهره اشاره کرده است، به طوری که بسیاری از اقتصاددانان پیش بینی می کنند که کانادا تا پایان سال ۲۰۲۴ دو یا سه کاهش دیگر ۲۵ واحدی نرخ بهره خواهد داشت.

اما برای بست، وام مسکن او باید در ۱۷ جولای تمدید شود و بانک مرکزی یک هفته بعد تصمیم خود را درباره نرخ سود در ماه جولای اعلام خواهد کرد.

بانک مرکزی کانادا قبلاً از ماه مارچ ۲۰۲۲ به عنوان بخشی از کمپین تهاجمی افزایش نرخ های لازم برای افزایش نرخ تورم، نرخ بهره را ۱۰ بار افزایش داده است.

بست گفت: «نرخ‌های متغیر در دوره‌ای که بانک کانادا نرخ‌ها را افزایش می‌داد، برای من یک کابوس بود و نرخ‌ها بالا، بالا، بالا و بالا می‌رفتند.»

Best برای تامین مخارج زندگی، به یک وام دهنده خصوصی روی آورد و اکنون ماهیانه 3660 دلار می پردازد. اما پیش بینی می شود تا ماه جولای، پرداخت او به حدود 6000 تا 6500 دلار افزایش یابد.

برای پیشی گرفتن از بحران پیش رو، بست قصد دارد خانه خود را قبل از پایان ماه به بازار عرضه کند و به سمت غرب به وودستاک، انتاریو کوچ کند.

تمدید وام مسکن فابیان ویلز نیز در راه است. به زودی وام مسکن خود را نیز تمدید می کند و صاحب خانه ۵۰ ساله برای اولین بار احساس می کند خانه ای می خرد.

"من نمی دانم در حال حاضر قرار است چه کار کنم! آیا برای یک نرخ بلندمدت ثبت نام می کنم؟ یا برای یک وام کوتاه تر باید ثبت نام کنم؟ آیا نرخ ها همچنان پایین می آیند؟ یا اینکه قرار است کاهش یابد؟ یا برگردد بالا؟"

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، ساکن قدیمی مارکهام اظهار می دارد، پنج سال پیش به کلینبرگ در وان، اونتاریو نقل مکان کرده است. دخترش می تواند به راحتی از دانشگاه تا خانه رفت و آمد کند و حرکت به شمال نیز فضای بیشتری را برای خانواده ایجاد می کند. ویلز در کلینبرگ، عاشق طبیعت، مسیرها و محله شده است. در حالی که اعلام نرخ روز چهارشنبه یک تسکین قلب است، ویلز در حال حاضر مشتاقانه منتظر نرخ بعدی در ۲۴ جولای است، زیرا انتظار می رود که پرداخت وام مسکن وی تا پایان جولای 2000 دلار افزایش یابد.

آنها که تمایلی به نقل مکان خانواده‌های خود از محله‌های جدید خود ندارند، مجبور شده‌اند از هزینه‌های خود بکاهند. مسافرت و صرف غذا در بیرون از خانه را متوقف کنند.

داگلاس هویز، کارشناس امور مالی شخصی در کیچنر، گفت که کاهش ۰/۲۵ درصدی در کوتاه مدت تأثیر زیادی برای ویلز و کانادایی ها نخواهد داشت.

او گفت: "آنچه واقعاً مهم است این است که بعداً چه اتفاقی می‌افتد، آیا این اولین کاهش نرخ است؟ این همان چیزی است که اکثر مردم انتظار دارند. اگر پاسخ مثبت باشد، در ماه‌های آینده برای وام‌گیرندگان منافعی به همراه خواهد داشت.

ران باتلر، یک کارگزار وام مسکن در تورنتو، نیز گفت که از نظر تاریخی، چرخه نرخ بهره هرگز کاهش ۰/۲۵ درصدی را تجربه نکرده و سپس به طور کامل طی یک سال متوقف شده است.

باتلر گفت: «این هرگز در تاریخ نرخ بهره اتفاق نیفتاده است.

با این حال، هویز توصیه می کند که ایمن ترین رویکرد این است که به وضعیت مالی خود نگاه کنید و بر اساس آنچه می توانید از عهده آن برآیید تصمیم بگیرید.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز