جمهوری اسلامی با احضار سفیر فرانسه به قطعنامه مجلس این کشور درباره خیزش ایران اعتراض کرد

Submitted on جمعه, 12/02/2022 - 09:25

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی روز پنجشنبه نهم آذر با احضار نیکلا روش، سفیر فرانسه در تهران، به تصویب قطعنامه در همراهی با خیزش ایران در مجلس ملی فرانسه اعتراض کرد.

مقامات جمهوری اسلامی مراتب «اعتراض شدید» خود به «اتهامات بی‌پایه و اساس» مقام‌های فرانسوی را به اطلاع سفیر فرانسه رسانده و این گونه «مداخلات غیرقابل قبول» را تقبیح و محکوم کردند.

آنها گفتند که این رفتارها به معنی «سوء استفاده ابزاری و دوگانه» از موضوع حقوق بشر بوده و «ناقض اصل مسلم حقوق بین‌الملل در زمینه احترام به حاکمیت ملی مستقل کشورها»ست.

مجلس ملی فرانسه این هفته قطعنامه‌ای را در حمایت از خیزش سراسری در ایران و نیز محکومیت فراگیر سرکوب حکومتی جمهوری اسلامی به تصویب رساند. تمام ۱۴۹ نماینده حاضر در مجلس به این قطعنامه رأی مثبت دادند.

روز گذشته نیز امانوئل ماکرون و جو بایدن، رؤسای جمهوری فرانسه و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک که در جریان دیدار آنه در واشنگتن منتشر شد، نسبت به مردم به ویژه زنان و جوانان ایران ادای احترام کردند.

جمهوری اسلامی از بازتاب صدای مردم معترض ایران در خارج از کشور و اعلام حمایت غربی‌ها از این اعتراضات و محکومیت سرکوب، نگران بوده و تلاش می‌کند تا مخالفان خود را در خارج از کشور ساکت نماید.

روز گذشته روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارشی از تلاش جمهوری اسلامی برای ترور مخالفان ایرانی و حتی مقامات خارجی با استفاده از مزدوران قاتل و جنایتکار در کشورهای مختلف منتشر کرد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز