حمله پسین مهاجم سوری به کودکان در فرانسه، سیاست‌مداران ضد مهاجران این کشور را شوراند

Submitted on جمعه, 06/09/2023 - 12:36

یک روز پس از حمله‌ در شهر کوهستانی انسی، مردم در محلی که ۶ تن شامل ۴ کودک توسط مردی سوری با چاقو مورد حمله قرار گرفتند، گل گذاشتند و قربانیان ابراز همدردی کردند.

الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه می‌گوید ۲ تن از کودکان در وضعیت وخیم صحی قرار دارند و به گفته مقام‌های فرانسه، وضعیت ۲ کودک دیگر که کمتر زخمی شده‌اند، بهتر است.

رئیس جمهور امانوئل ماکرون که امروز جمعه برای بازدید از قربانیان این رویداد به انسی رفته بود، این حمله را «یک عمل کاملا بزدلانه» خوانده است.

مهاجم انتحاری که در بازداشت پلیس قرار دارد، یک پناهجوی ۳۱ ساله سوری به نام عبدالمسیح است. مقام‌های فرانسوی می‌گویند که این پناهجوی سوری در سال ۲۰۲۰ از سویدن به فرانسه آمده و درخواست پناهندگی داده بود، اما به دلیل داشتن اقامت سویدن، درخواست پناهندگی او در فرانسه رد شده بود. 

این رویداد، باری دیگر مساله مهاجرت در فرانسه را به یک موضوع پرتنش تبدیل کرده و سیاست‌مداران راست افراطی فرانسه پس از آگاهی از هویت مهاجم، حمله پسین را به‌گونه‌ای «تروریستی» می‌خوانند.

درحالی که مهاجم در بازداشت پلیس تحت معاینه روانپزشکی قرار دارد و هنوز انگیزه این حمله مشخص نشده، اریک سیوتی، رئیس حزب راست جمهوری‌خواهان فرانسه در واکنش به این حمله می‌‌گوید «تحقیقات مشخص خواهد کرد که چه اتفاقی رخ داده است، اما به نظر می‌رسد که مهاجم همان مشخصاتی را دارد که اغلب در این‌دست حملات می‌بینید.»

مارین لوپن از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های راست افراطی فرانسه نیز گفته که فرانسه باید در مورد مساله مهاجرت، «حاکمیت» را به دست آورد و قانون اساسی فرانسه در برابر قوانین اتحادیه اروپا اولویت داده شود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز