گلوبال تایمز خبر داد
چین بزودی دو کانادایی محبوس را محاکمه می‌کند

Submitted on ش., 03/13/2021 - 13:11

گلوبال تایمز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که چین بزودی اولین دادگاه برای محاکمه دو کانادایی محبوس در چین ، مایکل اسپاوور و مایکل کووریگ، که از اواخر سال ۲۰۱۸ در این کشور زندانی بوده‌اند را برگزار می‌کند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، این دو نفر کمی بعد از پس از دستگیری منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی، با حکم ایالات متحده در دسامبر ۲۰۱۸ دستگیر شدند.

او به اتهام گمراه کردن «HSBC Holdings Plc» در مورد معاملات تجاری این غول فناوری چینی با ایران که تحت تحریم‌های ایالات متحده است، در ونکوور دستگیر شده و هم اکنون در حبس خانگی است.

گلوبال تایمز، روزنامه رسمی حزب کمونیست حاکم چین، بدون ذکر زمان برگزاری محاکمه دو کانادایی محبوس در چین ، علت تاخیر این دادگاه را شیوع کووید۱۹ عنوان کرده است.

اتاوا دستگیری دو مایکل کانادایی را از سوی چین دیپلماسی گروگان گیری خوانده و تاکنون کانادا و ایالات متحده بارها و بارها از چین خواستار آزادی کووریگ و اسپاوور شده‌اند.

با این وجود، پکن همواره تاکید داشته که دستگیری این دو کانادایی به دستگیری منگ در کانادا مرتبط نیست و محاکمه آن‌ها را بر اساس قوانین چین خوانده است.

درپی بروز مشکلات سیاسی حاصل از این بازداشت‌ها، روابط تجاری و بازرگانی چین و کانادا نیز به تیرگی گرایید و در این بین، کانادا یکی از بزرگترین بازار محصولات خود را به خصوص در رابطه با کلزا و گوشت خوک از دست داد.

منبع: رویترز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز