فردا ترودو در بودجه کشور خرید ملک مسکونی توسط خارجی‌ها در کانادا را ممنوع می‌کند

Submitted on پ., 04/07/2022 - 00:43
بنا به اطلاعات درز کرده از یک مقام آگاه نزدیک به دولت، قرار است فردا پنجشنبه "کریستینا فریلند" وزیر دارایی "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا در رونمایی از بودجه سالیانه کشور ممنوعیت خرید خانه‌های توسط خارجی‌ها در کانادا را اعلان کند.
از جمله دیگر موضوعاتی که فریلند اوکراینی‌تبار در بودجه فردا در نظر دارد افزایش شدید هزینه‌ها و بودجه نظامی کاناداست بطوریکه بتواند برخی از خریدهای کانادا را به اوکراین اهدا کند.

six99 Toronto Condo apartment Bayview Sheppard 699 condominium Canada salengwoodworking carpenter, wood work top Toronto GTA hiring

 
فردا ترودو در بودجه کشور خرید ملک مسکونی توسط خارجی‌ها در کانادا را ممنوع می‌کند
منابعی که نخواستند نامشان فاش شود، امروز چهارشنبه گفتند که لیبرال‌ها خرید ملک‌های مسکونی در کانادا را برای خارجی‌ها، برای دو سال آینده غیرقانونی خواهند کرد. این ممنوعیت خرید املاک شامل کاندو، آپارتمان و خانه‌های مسکونی تک خانواری می‌شود. افراد مقیم (یا ساکنان دائمی)، کارگران خارجی و دانشجویان و همچنین خارجیانی که پیشتر وارد کانادا شده‌اند و با خرید خانه در حال انجام اقامت اولیه خود خواهند بود، از این قانون مستثنی خواهند شد. این قانون شامل حال "افرادی می‌شود که در کانادا خانه می‌خرند ولی هرگز برای زندگی در آن نمی‌آیند و خانه را خالی می‌گذارند تا از بالا رفتن قیمت خانه در کانادا بهرمند شوند؛ در حالی که تعداد خانه‌های موجود در بازار کم است و مردم نمی‌توانند خانه بخرند".

Majid Jowhari MP Richmond Hill Canada NowruzMicheal Parsa MPP Richmond Hill Oak ridges Aurora Ontario Nowruz

ترودو در جریان مبارزات انتخاباتی فدرال در سال گذشته ۲۰۲۱ متعهد شد که ممنوعیتی دوساله برای خریداران خارجی وضع خواهد کرد. او می‌خواهد بدین شکل از میزان تقاضاها در بازار املاک بکاهد تا شاید قیمت خانه کاهش یابد. از سمت دیگر وی در حال فشار به بانک مرکزی‌ست تا با افزایش بهره بانکی، آنهایی که استطاعت مالی داشتن خانه را ندارند و انتظار دارند با افزایش قیمت خانه‌شان در آینده از آن خرج کنند را نیز از میدان خرید بدر کند. فریلند قرار است بودجه را روز پنجشنبه ساعت ۴ بعدازظهر در مجلس رونمایی کند. هفته گذشته نیز دولت انتاریو افزایش مالیات بر خانه را برای افرادی که شهروند کانادا نیستند اعلام کرد و آن را به سراسر استان گسترش داد. خبر مالیات خرید مسکن خارجی‌ها در انتاریو ۲۰ درصد شد را اینجا بخوانید.

Conservative Party of Canada CPC Federal Happy NowruzShabani-realestate-toronto-canada

سایر اقداماتی که قرار است در بودجه روز پنج‌شنبه ارائه شود عبارتند از ۴ بیلیون دلار برای کمک به شهرداری‌ها برای به‌روزرسانی سیستم‌های منطقه‌بندی، مجوز برای ایجاد راه برای ساخت سریع‌تر املاک مسکونی، ۱.۵ بیلیون دلار وام و بودجه برای مسکن تعاونی و ۱ بیلیون دلار برای ساخت واحدهای مسکونی ارزان قیمت. مشخص نیست که چند واحد تحت این اقدامات با این هزینه‌ها ساخته خواهد شد ولی پیش‌بینی می‌شود که این هزینه‌های دولت فدرال روی بازار مسکن، در پنج سال آینده حدود ۱۰ بیلیون دلار به بدهی‌های کانادا بیافزاید.

YMCA Newcomer and Immigration help program in Ontario Canadasina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا

 
کانادا تسلیحات می‌خرد و مقدار زیادی تسلیحات به اوکراین هدیه می‌کند
انتظار می‌رود بودجه فدرال تا ۸ بیلیون دلار دیگر بودجه اضافی به وزارت دفاع ملی اختصاس دهد. این هزینه در جهت رساندن هزینه‌های نظامی کانادا تا ۲% کل تولید ناخالص داخلی در قابل ناتوست. تقریبا همه خرید تسلیحاتی کانادا از آمریکا یا انگلستان صورت می‌گیرد و بیشترین فروش تسلیحاتی کانادا نیز به کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان انجام می‌شود. این افزایش بودجه نظامی انتظار می‌رود هزینه‌های تسلیحاتی کانادا را به ۱.۵% تولید ناخالص داخلی برساند و پاسخی خواهد بود به فشارهای همیشگی آمریکا که از کانادا می‌خواست هزینه‌های نظامی خود افزایش دهد. کانادا می‌گوید در حال "تلاش واقعی" برای دستیابی به هدف طولانی مدت هزینه کردن ۲% تولید ناخالص ملی با افزایش ۳۰ درصدی کنونی آن است.
کانادا پیشتر بیش از ۸۰ میلیون دلار تسلیحات به اوکراین اهدا کرده و ترودو در دو مسافرت به اروپا سعی کرده بود کشورها را مجاب کند که آنها نیز تسلیحات خود را به اوکراین اهدا کنند. فریلند می‌گوید دولت قادر است بودجه‌ای را برای این کار تخصیص دهد و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت که این کشور به همراه دوستانش می‌توانند برای ده‌ها سال آینده تسلیحات رایگان برای اوکراین در جنگ با روسیه بفرستند.
از سوی دیگر با به روزرسانی مالی کشور در پاییز امسال، مشخص شد که کسری بودجه در سال گذشته حدود ۱۰ بیلیون دلار کمتر از حد انتظار بوده است. تخمین بودجه اولیه سال گذشته کسری بودجه ۱۵۴.۷ بیلیون دلاری را نشان می‌داد که اکنون این کسری به ۱۴۴.۵ بیلیون دلار رسیده است. عمده این کاهش کسری، دریافت مالیات از مشاغل و بیزینس‌هایی‌ست که پس از کرونا کارهایشان را آغاز کرده و به دولت مالیات پرداخته‌اند. در عین حال فریلند با این سوال روبروست که پول اینهمه کسری بودجه از کجا تامین می‌شود. بدهی ملی کانادا از رقم ۱.۱ تریلیون دلار گذشته و هر روز کشور نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار به بدهی کشور اضافه می‌گردد.
امسال، پس از چندین سال نگرانی از عدم تصویب بودجه در مجلس و متعاقب آن سقوط دولت و انتخابات، اما اکنون به لطف پیمان لیبرال‌ها با نیودموکرات‌ها قرار است لیبرال‌ها چندین سیاست نیودموکرات‌ها را در سطح کشور تا سال ۲۰۲۵ اجرا کنند و به ازاء آنها از رای اعتماد و تصویب بودجه کشور با کمک نیودموکرات‌ها برخوردار شوند. دولت اقلیتی ترودو برای ماندن در حکومت نیاز به همکاری و رای یکی از احزاب محافظه‌کار، نیودموکرات یا کبک دارد.

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز