فراخوان انتاریو برای زدن دوز دوم آسترازنکا؛ ترودو ارتش را به کمک جنگ کرونا در مانیتوبا می‌فرستد

Submitted on س., 05/25/2021 - 13:32
صبح امروز سه‌شنبه، دولت انتاریو اعلان کرد، کسانیکه که اولین دوز واکسن آسترازنکا خود را در اواسط ماه مارس دریافت کرده‌اند، می‌توانند از امروز برای زدن دوز دوم آسترازنکا ثبت نام کنند. این در حالی‌ست که واکسن‌های آسترازنکای این استان که قرضی آمریکاست به زودی منقضی می‌شوند.
در پی شیوع گسترده کرونا در استان مانیتوبا و درخواست دولت این استان از دولت فدرال و دیگر استان‌ها، اکنون ترودو می‌گوید دولت فدرال نیروهای کمکی ارتش و صلیب سرخ را به این استان اعزام می‌کند.

Han Dong Toronto Canada MP
IELTS Course Canada کلاس آیلتس مهاجرت کانادا

 
فراخوان انتاریو برای زدن دوز دوم آسترازنکا؛ ترودو ارتش را به کمک جنگ کرونا در مانیتوبا می‌فرستد
دکتر "دیوید ویلیامز"، مدیر ارشد پزشکی انتاریو هفته گذشته گفته بود طی یک پروژه آزمایشی کسانی که اولین دوز واکسن ضد کرونای خود را بین ۱۰ مارس و ۱۹ مارس آسترازنکا زده‌اند بزودی برای زدن دوز دوم آسترازنکا در برخی از داروخانه‌ها و مطب پزشکان احضار می‌شوند. وی از کسانیکه غیر از این بازه زمانی آسترازنکا زده‌اند و یا دوز اول آنها فایزر یا مدرناست خواست که ثبت نام نکنند. اگرچه فاصله زمانی توصیه شده بین دو دوز آسترازنکا حداقل ۱۲ هفته است، اما انتاریو اکنون می‌خواهد برای جلوگیری از رد شدن تاریخ انقضای ۴۵,۰۰۰ دوز آسترازنکای قرضی آمریکا که یک هفته دیگر است، تزریق دوم را زودتر و فقط ۱۰ هفته پس از دوز اول انجام دهد. دکتر ویلیامز می‌گوید فاصله کوتاه‌تر ایمن است و محافظت بیشتری نیز خواهد داشت.

Condo Toronto Sale Investment Yonge Buy Real Estate Realtor Builder
Chatr best sale discounted plan Toronto

تاریخ انقضای ۱۰,۰۰۰ دوز دیگر آسترازنکا نیز ماه آینده به اتمام می‌رسد. موجودی کل کنونی آسترازنکای انتاریو بیش از ۳۰۰,۰۰۰ دوز است و تعداد افرادی که دوز اول آنها آسترازنکا بوده حدود ۱,۲۰۰,۰۰۰ نفر می‌باشد. این استان گفته است کسانی که اولین دوز آسترازنکا خود را پس از ۱۹ مارس دریافت کرده‌اند، آماده باشند که بزودی می‌توانند دومین دوز خود را رزرو کنند، اما جزئیات بیشتری تاکنون ارائه نشده است.
ویلیامز افزوده که در مجموع خطر دوز دوم آسترازنکا بسیار کمتر از دوز اول آن است. آسترازنکا با لخته‌های خون نادر و بالقوه کشنده مرتبط بوده و باعث شده است که چند استان اخیراً در انتظار تحقیقات بیشتر استفاده از آن را متوقف کنند. طبق آمار، احتمال لختگی خون بر اثر آسترازنکا در کانادا حدود ۳ برابر بیشتر از دیگر نقاط دنیاست. چندین کشور اروپایی از جمله فنلاند، دانمارک و اتریش زدن آسترازنکا را کاملا متوقف کرده‌اند اما انگلستان با سرعت تمام در حال زدن آن است و می‌گوید از عملکرد آسترازنکا بسیار راضی می‌باشد.

sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
Ontario COVID-19 Vaccine Farsi

 
ترودو ارتش و صلیب سرخ را به کمک جنگ کرونا در مانیتوبا می‌فرستد
پس از بالا گرفتن شیوع کرونا در استان مانیتوبا و درخواست‌های مکرر نخست وزیر این استان از مردم برای رعایت بیشتر و نیز بستن بیشتر استان، هنوز آمار انتقال کرونا پایین نیامده است. اکنون دولت کانادا می‌گوید به درخواست کمک فوری مانیتوبا در مبارزه با کرونا پاسخ مثبت می‌دهد و واحدهای مراقبت ویژه کرونای دولت فدرال شامل اپیدمیولوژیست‌ها و تکنسین‌های آزمایشگاهی و سایر نیروها را به این استان اعزام می‌نماید. در این خبر آمده است که دولت فدرال منابع انسانی کادر پزشکی را از طریق صلیب سرخ و از نیروهای مسلح کانادا به این استان می‌فرستد.
منیتوبا روز شنبه ۱۰,۳۳۶ دوز و مجموعا ۷۴۸,۲۷۰ دوز واکسن زده بطوریکه ۵۴ درصد جمعیت آن واکسینه شده‌اند. این استان به اندازه کافی واکسن دریافت کرده تا بتواند ۶۱ درصد از جمعیت خود را حداقل یک دوز واکسن بزند.
 
وضعیت واکسیناسیون استان‌های مهم و کانادا
انتاریو گزارش می‌دهد که تاکنون حدود ۸,۰۶۵,۶۰۷ دوز واکسن زده و ۵۴ درصد جمعیتش حداقل یک دوز واکسن زده‌اند. این استان ۹۰.۷۷ درصد از واکسن‌های دریافتی را به مردم زده است.
کبک می‌گوید مجموعا ۴,۹۹۷,۲۳۴ دوز واکسن تزریق کرده که ۵۸ درصد مردم یک دوز واکسن زده‌اند. این استان ۸۵.۷۲ درصد از میزان واکسن وارداتی را مصرف کرده است.
در بریتیش کلمبیا نیز حدود ۲,۷۴۴,۰۲۰ دوز واکسن زده شده که نشان از واکسیناسیون ۵۳ درصدی مردم دارد. این استان از ۱۹/۸۳ درصد واکسن‌هایش را به بازوی شهروندانش تزریق کرده است.
در کانادا مجموعا ۲۱,۱۳۸,۲۵۶ دوز واکسن زده شده که نشان از واکسیناسیون ۵۲ درصدی دارد که طی آن ۱,۶۶۰,۸۳۰ نفر یا ۴/۴ درصد جمعیت به طور کامل واکسینه شده‌اند.

منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز