دیکشنری آکسفورد «حالت اجنه‌ ای» را به عنوان کلمه سال انتخاب کرد

Submitted on Mon, 12/12/2022 - 01:24

دیکشنری آکسفورد از عموم مردم خواسته بود تا سال ۲۰۲۲ را در یک کلمه خلاصه کنند و پس از بررسی نتایج کلمه حالت اجنه‌ ای را بعنوان کلمه سال ۲۰۲۲ برگزید.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، دیکشنری آکسفورد روز دوشنبه اعلام کرد که «حالت اجنه‌ ای یا goblin mode» را با رای آنلاین از عموم به عنوان کلمه سال انتخاب کرده است.

این کلمه به معنی نوع رفتاری غیرقابل معذرت خواهی، خودپسندانه، تنبل، شلخته یا حریصانه است. و معمولاً به گونه‌ای هنجارها یا انتظارات اجتماعی را رد می‌‎کند.

این کلمه اولین بار در سال ۲۰۰۹ در توییتر مشاهده شد. و در سال ۲۰۲۲ همزمان با لغو قرنطینه‌های ناشی از همه گیری کرونا محبوبیت پیدا کرد چرا که مردم هنوز به لغو محدودیت‌ها بدبین بودند محبوبیت پیدا کرد.

با توجه به شرایط سالی که آنرا پشت سر گذاشته‌ایم، «حالت اجنه‌ ای» در واقع در تمام ما که در این سال و اکنون کمی احساس ناراحتی می‌کنیم، دیده می‌شود.

کلمه سال برای نشان دادن «ویژگی‌ها، حالات یا مشغله‌های دوازده ماه سالی که گذشت» انتخاب می‌شود. و امسال برای اولین بار این کلمه با رای عمومی و از میان سه کلمه فینالیست یعنی حالت اجنه‌ ای، هشتگ ایستاده در کنار و متاورس توسط فرهنگ نویسان زبان آکسفورد انتخاب شد.

کلمه حالت اجنه‌ ای اگرچه در بین مردم نسبتاً ناشناخته است. اما در فضای مجازی محبوبیت زیادی دارد و ۹۳ درصد شرکت کنندگان (۳۴۰ هزار) در این نظرسنجی به آن رای داده بودند.

این انتخاب بیش از پیش نشان می‌دهد که جهان پس از چند سال درگیری با بیماری همه‌گیر، تغییرات عظیم در رفتار و سیاست‌های رسانه‌های اجتماعی همچنان ملتهب است.

دیکشنری مریام-وبستر نیز هفته گذشته کلمه تحمیق را به عنوان کلمه سال ۲۰۲۲ برگزید.

سال ۲۰۲۱ کلمه سال آکسفورد «vax» و مریام وبستر vaccine بود.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز