درپی سفر تفریحی خارجی، وزیر شهرسازی آلبرتا و رئیس ستاد وی استعفا کردند

Submitted on س., 01/05/2021 - 13:25

در پی سفرهای غیر ضروری به خارج از کشور، جیسون کنی، نخست وزیر آلبرتا، با استعفای تریسی آلارد، وزیر امور شهرداری و جیمی هاکبای، رئیس ستاد وی، موافقت کرد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، با این وجود، این دو تنها سیاستمداران کانادایی که در طی دوران شیوع کووید۱۹ به مسافرت رفته‌اند، نیستند. بلکه تاکنون سفر رود فیلیپس، وزیر دارایی انتاریو (از حزب محافظه کار، کمال خارا، نماینده لیبرال و نیکی اشتون، نماینده حزب نئو دموکرات) به خارج از کشور لو رفته است.

در همین رابطه رود فیلیپس، وزیر دارایی انتاریو نه تنها استعفا داد بلکه بخاطر بی توجهی به شرایط حاکم بر کشور از مردم عذرخواهی کرد.

روز دوشنبه، جیسون کنی، نخست وزیر آلبرتا با انتشار یک پست فیس بوکی گفت که وی همچنین پنج تن دیگر از اعضای حزب محافظه کار کلگری را که در تعطیلات سال نو سفر خارجی داشته‌اند را معلق کرده است.

علاوه بر این تانیا فیر از کلگری، تانیا یائو از وودبوفالو و لیسر اسلام از اسلاو لیک از کمیته‌های قانونگذاری این استان برکنار شدند.

به گفته کنی، تا اطلاع ثانوی و انتخاب وزیر جدید شهرسازی، ریک مک آیور، وزیر ترابری مسئولیت این وزارتخانه را موقتا عهده دار خواهد بود.

وی در بخش دیگری از پست فیس بوکش آورده است:

«میلیون‌ها نفر از آلبرتایی‌ها در طول ۱۰ ماه گذشته برای حفظ امنیت هموطنانشان واقعا فداکاری کرده‌اند و حق دارند تا از مسئولینی که بی توجه به شرایط موجود سفر خارجی داشته‌اند عصبانی باشند. این افراد با سفر به خارج از کشور در طول تعطیلات، درک ضعیفی از خودشان نشان داده‌اند».

اعلامیه کنی پس از روزها انتقاد شدید آلبرتایی‌ها در مورد سفرهای تفریحی سیاستمداران کانادایی به خارج در تعطیلات منتشر شده است.

منبع: سی بی سی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز