در اعتراض به وضعیت بهداشتی و ایمنی، شنبه ۱۳ ژوئن کارکنان دالاراما تجمع می‌کنند

Submitted on پ., 06/11/2020 - 00:49

کارکنان دالاراما در  مرکز و شعب، شنبه ۱۳ ژوئن ساعت یک بعد از ظهر در اعتراض به وضعیت بهداشتی و ایمنی خود و درخواست برای تغییرات در پارک Jarry Park و بلوار Saint-Laurent تجمع می‌کنند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، بنابر ایمیلی که در این رابطه به رسانه هدهد کانادا ارسال شده است، در همین حال دالاراما ۱۰ ژوئن ۲۰۲۰ در یک کنفرانس عمومی سالانه برای افزایش میزان فروش و تعداد فروشگاه‌های خود و در نهایت افزایش میزان سهام سهامداران، موفقیتش را جشن می‌گیرد.

مصطفی حناوی، از مرکز کارگران مهاجر می‌گوید: چه کسی هزینه سود دالاراما را می‌پردازد؟ کسب این میزان سود در اثر تلاش کارگران بوده است.

وی می افزاید: مرکز کارگران مهاجر (Immigrant Workers Centre) و انجمن کارگران آژانس موقت (Temporary Agency Workers Association) به کارگران این فروشگاه‌ها کمک کرده‌اند تا حقوقشان را در محیط کار مطالبه کنند.

این کارگران در اواخر ماه مارس نیز در یک کنفرانس خبری از وضعیت کاریشان شکایت کرده و حتی طوماری را بصورت آنلاین توسط SumOfU پر و هزاران امضا از این طریق جمع آوری کردند تا نگرانی عمومی و حمایت از کارگران خط مقدم اقتصادی برطرف شود.

اقدامات این کارگران و فشار سازمان‌های مرتبط موجب شد تا کمی شرایط بهداشتی و ایمنی این فروشگاه‌ها بهتر شود و حتی در دوران شیوع کووید۱۹ حقوق پرسنل در فروشگاه‌ها، انبارها و مراکز توزیع آنها افزایش یابد.

Aines Charles، یکی از کارکنان مرکز توزیع این فروشگاه با ده سال سابقه بدلیل گوشزد کردن تعداد مبتلایان به کووید۱۹ به یکی از مدیران اخراج شد.

او می‌گوید: تغییرات بسیار ناچیز و دیرهنگام انجام شد و وقتی من نگرانی‌ام را در رابطه با چند همکار که به کووید۱۹ مبتلا شده بودند با مدیرم در میان گذاشتم در پاسخ به من گفتند که اخراج هستم.

Job Delicat مربی است و پس از ابراز نگرانی در رابطه ضعف مقررات بهداشتی و ایمنی  کارگران از کار اخراج شده است.

در شرایط فعلی و با توجه به وجود کووید۱۹ امنیت کاری وجود ندارد و کارگران ناچارند برای حفظ شغلشان ساکت باشند.

وی تصریح می‌کند: من در مورد مشکلات مربوط به شغلی ناهارخوری و زمان برداشتن غذا از یخچال با مدیرم صحبت کردم ولی همان روز با من تماس گرفتند و بعد از سه سال به من گفتند از فردا سر کار نروم.

بسیاری از کارکنان دالارما در محلاتی که درگیر کووید۱۹ هستند بویژه شمال مونترال، Cote-des-Neiges و Ville Saint-Laurent زندگی می‌کنند. آنها با چندین خطر در این مناطق مواجه هستند. این مشکلات در انبارهای شلوغ و مراکز توزیع چندبرابر است.

کارگران دالاراما برای موفقیت شرکت از سلامتی خودشان مایه می‌گذارند و توقع عزت و احترام دارند یا حداقل دالاراما آنها را استخدام کند. این امر موجب می‌شود آنها از محیط کارشان بهتر محافظت کنند چون به این ترتیب مستقیم زیر نظر فروشگاه کار می‌کنند ولی الان از طریق آژانس کاریابی حقوق دریافت می‌کنند.

بسیاری از کارگران مراکز ضروری و اساسی که حتی در پروسه تقاضای پناهندگی بوده و اقامت دائم نداشته‌اند برای تامین مایحتاج مردم در طول شیوع کووید۱۹ بعنوان «فرشنده یا نهگبان»، هر روز جان خود را برای تامین اقتصاد مردم در کف دست می‌گرفتند.

آنها اکنون خواستار دریافت اقامت دائم و حفظ افزایش ۳ دلاری دستمزدهایشان پس از فروکش کردن کووید۱۹ هستند زیرا با برگشت حقوق آنها به ساعتی پانزده دلار دوباره دچار فقر و مشکلات اقتصادی می‌شوند.

به گزارش سی.تی.وی.نیوز، مایکل راس، رئیس ارشد مالی دالاراما در یک کنفرانس خبری گفت: بدنبال یک فروش بی ثبات، ما از شتابی که در سه ماهه دوم سال در سودآوری مان شاهد بودیم خوشحالیم.

این خرده فروش که مقر اصلی‌اش در مونترال است در سه ماهه منتهی به سه ماه مه حدود ۸۶ میلیون دلار  کسب کرده که ارزش هر سهم ۲۸ سنتی آن ۳۳ سنت در سه ماهه اول سال و نیز میزان سود آن ۱۰۳ میلیون دلار بوده است.

نیل راس، مدیر عامل این فروشگاه نیز گفت: اوایل ماه مارس ما با افزایش ترافیک مشتری مواجه بودیم چون مردم نیاز به لوازم خانگی، تمیز کننده‌ها، کالاهای بهداشتی، مواد غذایی و … داشتند و نیازشان نیز افزایش پیدا کرده بود.

وی با اشاره به تقاضاهای فصلی مانند خرید برای مهمانی در عید پاک و شروع تابستان افزود: در اواخر ماه مارس دالاراما شاهد کاهش شدید ترافیک مشتری بود زیرا دولت در مهار کووید۱۹ بود و اقدامات بهداشتی سخت اجرا می شد.

وی در بخشی از سخنان خود در رابطه با اقدامات این فروشگاه برای حفظ سلامتی کارکنان و مشتری هایش نیز گفت: در سه ماهه دوم سال دالارما بالغ بر ۱۵ میلیون دلار برای حفاظت از سلامتی و ایمنی کارکنان و مشتریان خود هزینه کرده است.

این اقدامات در به حداقل رساندن ریسک ابتلای کارکنان و مشتریان به کووید۱۹ بوده از جمله تمیز کردن، قرنطینه، پشتیبانی مالی مستقیم و غیر مستقیم کارکنان و…. تا روز دوشنبه دالارما بیست مورد ابتلا به کووید۱۹ داشته است.

نهنگ گوژپشت سرگردان در آب‌های مونترال جان داد!

برای دومین یکشنبه پیاپی، مونترالی‌ها تظاهرات ضدنژادپرستی کردند / اعتراض به سخنان لوگو!

منبع: گزارش سی.تی.وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز