داشتن خانه در تورنتو لزوماً چیز خوبی نیست!

Submitted on س., 05/14/2024 - 20:36

داشتن خانه در کانادا چیز خوشحال کننده ای نیست. صاحبان املاک هر سال مالیات املاک را پرداخت می کنند و مالیات هر سال افزایش می یابد. در حالی که خانه خالی است، این مسئولیت پرداخت مالیات همچنان باقی است. همچنین صاحبان املاک تورنتو در صورت خالی ماندن بیش از نیم سال باید مالیات محل خالی خود را به شهر اعلام کرده و آن را پرداخت کنند. اگر خانه با وام بانکی خریداری شود، بازپرداخت ماهانه به اضافه سود برای بدهکار زیاد خواهد بود. نرخ‌های سودی که بانک‌ها برای مشتریان در نظر می‌گیرند، در معرض تغییراتی در بازار هستند و می‌توانند در هر زمان افزایش یا کاهش پیدا کنند. چند سال گذشته نرخ بهره چرخه افزایشی بوده است و وام گیرندگان از آن شکایت داشتند. قیمت مسکن نیز تحت تاثیر قرار گرفته است و هیچ تضمینی وجود ندارد که فروش با قیمت کاهش یافته بتواند مشکل را به طور رضایت بخشی حل کند.

بیشتر مصالح ساختمانی خانه های کانادایی عمدتاً چوب است و در معرض باد، باران، یخبندان و برف قرار دارند و هزینه نگهداری آن بسیار بالاست. در زمستان طولانی، پس از باریدن برف، باید برف را تمیز کند، در غیر این صورت در دام برف گرفتار خواهید شد، در بهار و تابستان علف های هرز به شدت رشد می کنند و نامناسب هستند و باید حذف شوند. پاییز فرا رسیده است، برگ های ریخته شده قدرتمندتر از علف های هرز هستند، منطقه وسیع تری را می پوشانند، به دور و بر هم می رسند و به همسایگان ما آسیب می رسانند و باید در اسرع وقت با آنها برخورد شود. به منظور صرفه جویی در هزینه، بسیاری از صاحبخانه ها این کار را خودشان انجام می دهند و در اوقات فراغت خود این وظایف را بر عهده می گیرند. صاحبان جوان و قوی هنوز هم می توانند با آن کنار بیایند، اما افراد مسن و ضعیف چاره ای ندارند جز اینکه شخصی را استخدام کنند تا این کار را برای آنها انجام دهد.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، در سال های اخیر فضای اقتصادی بدتر شده و دزدها ظاهر شده اند. حیاط جلویی خانه را بدون پاک کردن برف یا برگ های ریخته شده انباشته نکنید، دزدان متوجه نبود شما می شوند که در خانه کسی نیست و زمینه ی دزدی به راحتی فراهم می آید. ماشین خود را جلوی خانه یا کنار جاده پارک نکنید، ممکن است به مرور زمان به هدف سارقان خودرو تبدیل شود. این فشارهای نامرئی بر نگرانی مالکان می افزاید.

با وجود بسیاری از نکات منفی، چرا مردم هنوز به دنبال راه هایی برای صاحب خانه شدن هستند؟ دلیل این امر این است که مردم از تبدیل شدن به "حلزون های بدون پوسته" در شهر، خوابیدن در خیابان ها و از دست دادن احساس امنیت خود می ترسند. ایالات متحده که ثروتمندترین کشور جهان است، به دلیل شکاف بین فقیر و غنی، افراد بی خانمان زیادی دارد. این صحنه ها نگرانی طبقه «بی خانمان» را تشدید کرده و عزم آنها را برای تغییر وضعیت فعلی تسریع خواهد کرد. دلیل دیگر این است که مردم بر این باورند که سرمایه گذاری در املاک باعث حفظ ارزش می شود و بهتر از سایر روش های سرمایه گذاری است. همانطور که همه می‌دانند، ریسک‌های زیادی در بازار مسکن وجود دارد و مطمئناً انتخاب بی‌خطری نیست. حباب املاک و مستغلات نیز چیز جدیدی نیست.

جمعیت کانادا در حال افزایش است و عرضه زمین کم است. در سال‌های اخیر،سازندگان املاک و مستغلات مشتاق ساختن ساختمان‌های بلندمرتبه بوده‌اند و هر واحد را پس از اتمام به فروش می‌رسانند، که از آنجایی که مساحت کوچک‌تر است، قیمت آن بسیار پایین‌تر از خانه‌های مستقل سنتی است و این کار را برای آنها آسان‌تر می‌کند . این ساختمان‌های آپارتمانی همچنین بسیاری از بازنشستگان و خریداران مسن را که علاقه‌مند به کوچک‌سازی فضای زندگی‌شان هستند، به خود جذب کرده و بسیاری نیز به «لانه‌های خالی» تبدیل شده‌اند که سعی در ساده‌سازی زندگی‌شان و خداحافظی با روزهای برف‌ریزی و جارو کردن برگ‌ها دارند.

اگر این پدیده های منفی در محل سکونت فعلی شما ظاهر نشد، می توانید با خیالی آسوده در آنجا بمانید. در غیر این صورت برداشتن قدم بعدی بهترین گزینه است.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز