چشم انداز بازار سهام ایالات متحده توسط گلدمن ساکس در سال 2024: "هفت کمپانی بزرگ" همچنان پیشرو خواهد بود

Submitted on Mon, 11/20/2023 - 20:59

امسال، هفت سهم ایالات متحده منجر به افزایش شاخص S&P ۵۰۰ شده است. این هفت سهام عبارتند از: اپل، آلفابت، مایکروسافت، آمازون، متا، تسلا و انویدیا.
Apple, Alphabet, Microsoft, Amazon, Meta, Tesla and Nvidia
بازار سهام این هفت کمپانی را ه"فت گل سرسبد" سهام ایالات متحده نامید.

"چشم انداز بازار سهام ایالات متحده در سال ۲۰۲۴" که اخیرا توسط گلدمن ساکس منتشر شده است نشان می دهد که ارزش بازار این هفت سهم ۲۹٪ از کل ارزش بازار شاخص S&P ۵۰۰ را تشکیل می دهد و به بزرگترین نسبت ثبت شده تبدیل می شود.

نمودار دوم نشان می دهد که "هفت گل سر سبد" تا به امروز ۷۱ درصد رشد داشته اند، در حالی که ۴۹۳ سهم دیگر تنها ۶ درصد رشد داشته اند. با در نظر گرفتن توزیع سرمایه بازار S&P ۵۰۰، این شاخص در سال جاری حدود ۱۹ درصد افزایش یافته است.

با قضاوت بر اساس داده های گذشته، S&P ۵۰۰ هرگز تا این حد وزین نبوده است.

چشم انداز روشن است
تیم تحقیقاتی سهام گلدمن ساکس، به رهبری دیوید کاستین، استراتژیست ارشد سهام گلدمن در ایالات متحده، عملکرد بهتر از "هفت گل سر سبد" را به عنوان "ویژگی تعیین کننده بازار سهام در سال ۲۰۲۳" توصیف کرد.

گزارش چشم انداز گلدمن ساکس همچنین نشان می دهد که در شاخص های کلیدی که بر عملکرد بازار سهام تأثیر می گذارند، عملکرد «هفت گل سر سبد» به طور قابل توجهی بهتر از ۴۹۳ سهم دیگر است.

ابتدا به نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) نگاه کنید، از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹، نرخ رشد ترکیبی سالانه سهام "هفت گل سر سبد" ۱۵٪ بود، در حالی که نرخ رشد ترکیبی سالانه سایر سهام ۲٪ بود. این شکاف از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ برای مدتی کاهش یافت و این دو به ترتیب ۱۸ و ۱۵ درصد بودند.

اما گلدمن ساکس انتظار دارد که این شکاف در سال های آینده بیشتر شود. نمودار نشان می‌دهد که انتظار می‌رود Big Seven از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ با CAGR ۱۱ درصد رشد کند، در حالی که این رقم برای سایر اجزای تشکیل دهنده ۳ درصد است.

علاوه بر این، «هفت گل سر سبد» نیز امسال از نظر حاشیه سود خالص عملکرد خوبی داشت و میانگین حاشیه سود خالص آن ۱۹/۲ درصد بیشتر از ۹/۸ درصد سایر سهام تشکیل دهنده بود. گلدمن ساکس انتظار دارد حاشیه سود خالص این دو نوع سهام در سال ۲۰۲۴ به ترتیب به ۲۰/۷ و ۲۱/۴ درصد برسد.

کوستین نوشت: "از منظر بنیادی، مسیرهای سود در سال های اخیر عملکرد این هفت شرکت را نسبت به بقیه بازار توضیح می دهد. در حالی که آنها در سال جاری عملکرد بهتری داشته اند، حاشیه ها و سود نیز در روند بهبود قرار گرفته اند. شرکت های دیگر ضعیف در بازار سهام ضعیف بوده اند.

وی افزود: انتظارات اجماع این است که هفت بزرگ به رشد سریعتر از بقیه شاخص ادامه دهد.

گلدمن ساکس معتقد است که سهام Rosewood Seven نیز ممکن است در آینده به سمت بالاتر حرکت کند، اما با توجه به انتظارات بالا، مشخصات ریسک/پاداش این معامله چندان جذاب نیست.

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز