چقدر پول برای خرید خانه در کانادا لازم دارم؟

Submitted on پ., 12/12/2019 - 14:08

گلوبال پست می نویسد که بانک ملی کانادا نمودارهایی ارائه داده است مبنی بر آن که نشان می دهد مردم چقدر پول برای خرید خانه در شهرهای کانادا نیاز دارند. برخلاف افزایش قدرت خرید مردم، هنوز بسیاری از خریداران خانه توان خرید خانه های گرانقیمت در ونکوور و تورنتو را ندارند.

قیمت متوسط خانه در ونکوور ۱/۰۱ میلیون دلار می باشد که نیاز به ۲۰۰ هزار دلار پیش پرداخت برای خرید می باشد. این میزان پول به مدت ۳۱۱ ماه پرداخت می شود و بازپرداخت ماهانه ۶۹/۱٪ از درآمد هر خانوار محسوب می شود. ارزان ترین خانه در شهر کبک، با قیمت متوسط ۲۸۰ هزار دلار می باشد. این میزان پول نیاز به ۲ سال برای پرداخت مورتگیج دارد که کمتر از ۲۰٪ درآمد ماهانه محسوب می شود.

Matthieu Arseneau، کارشناس ارشد بانک ملی با توجه به افزایش توان پرداخت مورتگیچ و Kyle Dahms کارشناس اقتصادی در یک تحقیقی ابراز داشتند:« مهمترین فاکتور دخیل در این تغییر(توان پرداخت مورتگیج)، کاهش نرخ بهره می باشد. آنها همچنین اضافه کردند که در حقیقت کاهش هزینه های اقتصادی در ۹ ماه گذشته از سال ۲۰۱۲ بیشترین میزان بوده است.» رونق گرفتن بازار کار همچنین نقش مهمی بازی می کند. در طی این دوره رشد درآمد سالانه ی کانادایی ها ۵/۱٪ بود در حالیکه هیچ تغییر اساسی در قیمت غذای ملی رخ نداده است و قیمت غذا تقریباً ثابت بوده است.

نکته ی قابل توجه این است که آنها همچنین دریافتند که شهرهایی مانند ونکوور، ویکتوریا، تورنتو و هامیلتون پیشرفت زیادی در توان خرید نشان داده اند. در حقیقت ونکوور از سال
۲۰۱۶ در بهترین وضعیت قرار دارد. البته افراد زیادی که نمی توانستند در سال ۲۰۱۶ در ونکوور خانه بخرند هنوز توان خرید خانه در ونکوور را ندارند.

Knight Frank، مشاور املاک از رده بندی بازار املاک و همچنین تغییراتی در قیمت املاک خبر داد. ونکوور در بین ۴۵ شهر که افت قیمت خانه داشته اند، دومین شهر می باشد. این شهرها به میزان ۱۰/۲٪ در دوازده و ۱/۱٪ در سه ماه افت قیمت داشته اند.

همکار Knight Frank گفت،« جوی نا مطمئن تمام دنیا را فرا گرفته است. قوانین بازار املاک بسیار سختگیرانه است اما قسمت هایی از بازار نشان می دهد که ترمیم موقت یافته اند زیرا فروش خانه های مستقل و تاون هاوس ارجحیت یافته اند.»

در این رده بندی تورنتو ۱۹ می باشد و قیمت خانه در تورنتو در مقایسه با فصل سوم سال گذشته به میزان ۲/۲٪ در ۱۲ ماه افزایش داشته است و در مقایسه با فصل دوم سال گذشته ۳ ماه ۱/۴٪ افت قیمت داشته است. مسکو در در مقایسه با فصل سوم سال گذشته طی ۱۲ ماه ۱۱/۱٪ افزایش قیمت داشته است که در صدر جدول است پس از آن فرانکفورت قرار دارد که در مقایسه با فصل سوم سال گذشته ۱۰/۳٪ تایپه ۸/۹٪ و برلین ۶/۵٪ در ۱۲ ماه افزایش قیمت داشته اند.

در انتها ی لیست سئول با افت ۱۲/۹٪، ونکوور دوم از انتها، لندن سوم از انتها با ۳/۹٪ کاهش، نیویورک ۴/۴٪ کاهش و نایروبی با ۵/۴٪ کاهش مواجه بود.
تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز