برای مقابله با اومیکرون این موارد را رعایت کنید و در خانه داشته باشید

Submitted on Mon, 01/10/2022 - 17:07

تهیه اقلام و داروهای زیر در منزل از قبل نه تنها ضروری است، بلکه ضروری است.

توانایی انتقال ویروس جهش یافته Omicron بسیار فراتر از تصور مردم عادی است. برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شوند، به این معنی که از هر سه نفر یک نفر به این بیماری مبتلا می شود.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز،‌ تحت چنین قدرت عفونی قدرتمند Omicron، اقدامات دفاعی فعلی مانند فاصله شش فوتی و ماسک های جراحی عمومی احتمالاً بی فایده خواهند بود. چه واکسینه شده باشید یا نه، چه مبتلا شده باشید یا نه، امکان ابتلا به عفونت یا عفونت مجدد برای شما کاملا وجود دارد.

بنابراین تهیه اقلام و داروهای زیر در منزل نه تنها ضروری است بلکه ضروری است.

انتظار نداشته باشید که به موقع درمان شوید، زیرا سیستم پزشکی اساساً تحت فشار قرار می گیرد و داروهای مورد نیاز شما ممکن است در داروخانه موجود نباشد . آماده کردن این موارد در خانه به احتمال زیاد جان شما و خانواده‌تان را نجات می‌دهد یا حداقل زندگی شما را راحت‌تر می‌کند و بهبودی از عفونت را آسان‌تر می‌کند.

۱-کیت تست کووید در خانه
این به شما امکان می دهد به موقع متوجه شوید که آیا آلوده هستید یا خیر و به موقع با آن مقابله کنید. داروخانه های بزرگ چند روز پیش خریدهای محدودی داشتند و اکنون اگر خوش شانس باشید، ممکن است همچنان بتوانید آنها را خریداری کنید. اگر موجودی آن تمام شده است، می توانید برای درخواست یک کیت تست خانگی رایگان به محل تست تعیین شده توسط دولت بروید.

البته گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد این کیت های تست سریع حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد موثر هستند. اما حداقل به شما فرصت خوبی می دهد تا به موقع متوجه شوید که به COVID-19 مبتلا شده اید و اقدامات مناسب را انجام دهید.

۲- دماسنج
نیازی به گفتن نیست که اساساً هر خانواده ای آن را دارد. فقط یک نکته بسیار مهم: اگر تب شما کمتر از ۳۸.۵ درجه سانتیگراد است، توصیه می شود بیشتر آب گرم بنوشید و بیشتر استراحت کنید و سعی کنید از داروهای تب بر استفاده نکنید. از آنجایی که تب سلاحی برای بدن برای مقاومت در برابر ویروس ها است، دمای بالای بدن می تواند ویروس را از بین ببرد، اگر از داروهای ضد تب برای کاهش آن استفاده کنید، بدن را از مبارزه با ویروس محروم خواهید کرد. اما اگر درجه حرارت بیش از 38.5 درجه سانتی گراد باشد، باید داروهای تب بر مصرف کنید، زیرا دمای بیش از حد بدن به اندام ها و بافت های بدن به ویژه سلول های مغز آسیب می رساند.

۳- پالس اکسی متر
این بسیار مهم است و اگر در خانه ندارید باید آن را بخرید. دستگاه اکسیژن سنج به طور عمده دو شاخص را اندازه گیری می کند: ضربان قلب و اشباع اکسیژن. از این دو مورد، اشباع اکسیژن داده مهمی برای تشخیص اینکه آیا کروناویروس جدید به سیستم تنفسی شما آسیب رسانده است یا خیر می باشد.

اشباع اکسیژن بالای ۹۵ درصد طبیعی است. میزان اشباع اکسیژن بین ۹۰ تا ۹۵ درصد است، توصیه می شود انگشت را چندین بار برای آزمایش عوض کنید، زیرا اجسام خارجی مانند لاک روی انگشت روی داده ها تأثیر می گذارد. اگر آزمایشات مکرر در این محدوده باشد، پس باید با پزشک تماس بگیرید و به احتمال زیاد به اکسیژن نیاز دارید!

اگر اشباع اکسیژن زیر ۹۰٪ باشد، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید! در غیر این صورت زندگی در خطر است. در این سطح، برخی از افراد دچار مشکل تنفسی می‌شوند، برخی نه، و زمانی که مشکلی پیش می‌آید خیلی دیر است. در روزهای ابتدایی همه گیری، بسیاری از مردم به طور ناگهانی در جاده جان خود را به همین دلیل از دست دادند.

بنابراین، اگر دچار ویروس شده اید ، داشتن یک دستگاه اکسیژن سنج در خانه می تواند جان شما را نجات دهد. اکسیمترها در همه جای اینترنت با قیمت حدود ۴۵ تا ۵۰ دلار کانادا فروخته می شوند.

هنگام استفاده از اکسیژن سنج، باید ایستاده یا نشسته باشید و به طور عادی نفس بکشید، نمی توانید برای اندازه گیری دراز بکشید! نفس خود را حبس نکنید و عمیق نفس نکشید.

۴- ضد تب، به جای ادویل از تا یلا نول استفاده کنید
همانطور که قبلا ذکر شد، اگر دمای بدن بالا نیست، سعی کنید از داروهای تب بر استفاده نکنید، اما اگر بالاتر از ۳۸.۵ درجه است، از داروهای تب بر استفاده کنید، اما بهتر است از استامینوفن (تایلانول) استفاده کنید. سعی کنید از ایبوپروفن (ادویل یا مورترون) استفاده نکنید. بر اساس گزارش های پزشکان آلمانی و فرانسوی، بسیاری از موارد جوانی که نیاز به ICU دارند، به دلیل استفاده از ایبوپروفن برای کاهش تب و تشدید بیماری جدید اومیکرون است.

تایلانول تاثیر کمی بر معده دارد، بنابراین حتی اگر بیماری باعث خرابی معده شود، می توانید تایلانول را با معده خالی مصرف کنید. ادویل تاثیر بیشتری روی معده دارد و با معده خالی می تواند باعث زخم معده شود، بنابراین باید با معده پر مصرف شود.

مصرف Tylenol به کسانی که مشکلات کبدی دارند توصیه نمی شود یا قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.

۵- داروی سرفه، خلط آور استفاده کنید، هرگز از داروی ضد سرفه استفاده نکنید
لازم به یادآوری است که سرفه سلاحی برای بدن انسان برای مقاومت در برابر تهاجم ویروس کرونای جدید به دستگاه تنفسی است و مخاط (بلغم) و مقدار زیادی ویروس را در سطح دستگاه تنفسی سرفه می کند، پس باید داروی ضد سرفه (سرفه) مصرف نکنید، بلکه داروی خلط آور استفاده کنید که خلط را رقیق کرده و سرفه را آسان می کند. بنابراین، ماده اصلی داروی سرفه باید گوایفنسین (اکسپکتورانت) داشته باشد. Mucinex یک نام تجاری اختیاری است که ماده اصلی آن گایفنزین (اکسپکتورانت) است. باز هم، هرگز از داروهای سرکوب کننده سرفه مانند روبیتوسین (که حاوی دکسترومتورفان است) استفاده نکنید.

۶- اسپری بینی
این بار علائم اومیکرون بیشتر شبیه آنفولانزا است، او با آب خفه می شود که تفاوت آن با علائم قبلی ویروس کرونا است. نگهداری یک جعبه اسپری بینی در خانه می تواند بسیار مفید باشد. "افرین" "Afrin" یک برند پرکاربرد است و به خوبی کار می کند. اما نباید به مدت طولانی از آن استفاده کرد، در صورت عدم بهبود علائم در عرض ۳-۵ روز، توصیه می شود برای تغییر نسخه به پزشک مراجعه کنید.

۷- پاستیل یا قرص های گلو
یکی از علائم رایج کرونا گلودرد است و این بار Omicron نیز از این قاعده مستثنی نیست. می توان آن را با قرص یا قرص های گلو تسکین داد. پاستیل گلو پاستیل Cepacol این مارک بسیار خوب است. مارک های دیگر نیز در دسترس هستند، به شرط اینکه حاوی این مواد بنزوکائین فنل باشند.

۸- برای اسهال از پپتو بیسمول Pepto Bismol استفاده کنید نه ملین
اسهال همچنین سلاحی برای بدن انسان برای مبارزه با ویروس کرونای جدید است، تعداد زیادی ویروس از طریق مدفوع از بدن دفع می شود، بنابراین نمی توان از ملین استفاده کرد، اما داروهایی برای راحتی دستگاه گوارش است.
پپتو بیسمول باعث تسکین سریع و موثر حالت تهوع، سوزش سر دل، سوء هاضمه، ناراحتی معده و اسهال می شود.

۹- نوشیدنی های الکترولیتی نه آب
ادامه اسهال می تواند باعث از دست دادن آب شما شود. در این زمان، فقط پر کردن آب کافی نیست، در صورت از دست دادن مقدار زیادی الکترولیت، حتی اگر آب زیادی بنوشید، باز هم کم آبی خواهید داشت. بنابراین اضافه کردن نوشیدنی های الکترولیتی (مایعات الکترولیت) ضروری است. Gatorade نوشیدنی انتخابی است که در اصل برای ورزشکاران طراحی شده بود تا الکترولیت های خود را پس از تعریق زیاد دوباره پر کنند. کودکان می توانند Pedialyte بنوشند. سوپ مرغ هم موثر است. نگهداری چندین بطری در یخچال مفید است.

۱۰- ویتامین های C، E و D
ویتامین C و ویتامین E حذف کننده قوی رادیکال های آزاد هستند.آنها می توانند از تعداد زیادی از رادیکال های آزاد تولید شده در اثر واکنش بیش از حد سیستم ایمنی انسان جلوگیری کنند.این رادیکال های آزاد همزمان ویروس ها را از بین می برند.همچنین سلول های بافت انسان را از بین می برند. ویتامین E حدود ده برابر قوی تر از ویتامین C است.

معمولاً در مراقبت های بهداشتی، ویتامین C به میزان ۵۰۰ میلی گرم م، ویتامین E به طور کلی ۱۰۰ واحد خورده می شود، اما برای داشتن اثر درمانی، مقدار زیادی ویتامین C و ویتامین E مورد نیاز است. حداکثر دوز درمانی ویتامین C می تواند ۳۰۰۰ میلی گرم باشد، اما نباید بیشتر از ۳۰۰۰ میلی گرم استفاده شود.

ویتامین E می تواند به ۱۰۰۰ واحد بین المللی برسد که یک دوز درمانی روزانه است، اگر عفونت ندارید، درد، خستگی و ... ندارید، نباید این مقدار زیاد مصرف کنید. ویتامین D می تواند ایمنی را تقویت کند و در طول همه گیری، مصرف ۱۰۰۰ میلی گرم در روز بسیار مفید است.

۱۱- ماسک های طبی N95 و KN95 از ماسک های جراحی عمومی استفاده نکنید
میزان عفونت Omicron بسیار هشداردهنده است.ماسک جراحی عمومی فقط میزان فیلتراسیون ۷۰% دارد.علاوه بر این ماسک خیلی به صورت نزدیک نیست و هوا می تواند از شکاف بدون مهر و موم اطراف ماسک به داخل جریان پیدا کند. کارایی آن نیز به خطر افتاده است، بنابراین به خصوص در داخل خانه توصیه نمی شود،. میزان فیلتراسیون ماسک‌های N95 و KN95 بیش از۹۵ درصد است و اطراف ماسک نزدیک به صورت است، به طوری که هوا از اطراف ماسک به داخل جریان نمی‌یابد که یک وسیله موثر برای جلوگیری از Omicron است. به هر حال، Omicron یک بیماری عفونی تنفسی است و راه اصلی انتقال از طریق تنفس هوا است.

ماسک KN95 ساخت کشور چین با استاندارد چینی است. پس از بیش از یک سال آزمایش، نه تنها توسط CDC تایید شده است، بلکه توسط جامعه آمریکا نیز به رسمیت شناخته شده است.اکنون رسانه های اصلی در ایالات متحده استفاده از ماسک های KN95 را توصیه می کنند.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز