بمباردیه باقی بخش هواپیمای موفقش را به ایرباس فروخت

Submitted on پ., 02/20/2020 - 00:52
شرکت بمباردیه  برای پرداخت بدهی‌های گسترده خود در حال فروش جزء به جزء بخش‌های هواپیمایی حمل و نقل تجاری خود است. این سازنده هواپیما و قطار مستقر در کبک گفت که سهم باقی‌مانده خود را در برنامه A220 "ای220" که قبلاً با نام سری C شناخته می‌شد را نیز به "ایرباس" فروخته است.

بمباردیه در تلاش است تا بدهی چند میلیارد دلاری خود را جبران کند. این شرکت روز پنجشنبه بیلان مالی خود را برای سال 2019 منتشر کرد. بمباردیه در حال حاضر بیش از 9 میلیارد دلار آمریکا بدهی اعلام کرده این در خالی است که درآمد سالانه شرکت کمی بیش از‌ 15 میلیارد دلار می‌باشد. این شرکت زیان سالانه 1.6 میلیارد دلار را برای سال مالی 2019 به ثبت رسانده، به همین دلیل این شرکت اقدام به فروش دارایی خود کرده است.

"آلن بلمار" مدیرعامل شرکت گفت: "ما در حال انتخاب گزینه‌های خود هستیم همانطور که می‌دانید این کار بسیار حساس است". بلمار‌ که از سال 2015 مدیرعامل بوده است ‌گفت: "دلیل اینکه ما به این گزینه‌های استراتژیک نگاه می‌کنیم این است که سریع‌ترین استراتژی،‌ خروج از تولید هواپیماهای تجاری بوده است".

طبق این توافق نامه‌، ایرباس اکنون 75 درصد از تجارت هواپیمایی بمباردیه را در اختیار دارد. دولت کبک که هیچ پول جدیدی را به این برنامه تزریق نمی‌کند نیز 25 درصد مالکیت آن را در اختیار دارد. ایرباس مبلغ سهم بمباردیه را به 591 میلیون دلار می‌خرد. این معامله بدان معنی است که دیگر لازم نیست بمباردیه برای سرمایه گذاری تقریباً 700 میلیون دلار آمریکا در این برنامه سرمایه گذاری کند. این توافق نامه همچنین شامل ضمانت سه ساله مشاغل متعلق به 360 نفر است که کابین‌های هواپیما را در کارخانه‌ای در منطقه مونتریال "ویل سن لورن" می‌سازند. پس از آن‌، آنها به"میرابل کو" منتقل می‌شوند.

علیرغم سرمایه گذاری 1.3 میلیارد دلاری دولت کبک در پروژه هواپیمایی سری "سی" در سال 2016‌، فروش هواپیماها در ابتدا کُند بود. "فرانسیس لگوا" نخست وزیر کبک‌، سرمایه‌گذاری بیشتر دولت را در برنامه "ای 220" را رد کرده، اما "پیر فیتزبیبن" وزیر اقتصاد گفت که می‌خواهد از سرمایه‌گذاری کبک در صنعت هواپیمایی حمایت کند.

 

 
منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز