بازگشایی مرز‌های آمریکا به روی کانادایی‌ها از ماه آینده

Submitted on چ., 10/13/2021 - 13:20

مرز‌های زمینی و دریایی ایالات متحده از ماه نوامبر به روی سفر‌های غیر ضروری پس از یک دورۀ طولانی بسته ماندن به دلیل محدودیت‌های کووید 19، باز خواهد شد.


کاخ سفید سه شنبه شب 12 اکتبر تأیید کرد که مسافران کاملاً واکسینه شده از کانادا و مکزیک از طریق معابر مرزی می‌توانند از ماه آینده وارد کانادا شوند: هرچند، مقامات آمریکایی مشخص نکردند که چه واکسن‌هایی برای ورود به کانادا مورد تأیید هستند و آیا واکسن‌های ترکیبی مورد قبولند یا خیر.


مقامات آمریکایی اذعان داشته‌اند کسانی که واکسن آسترازنکا دریافت کرده‌اند هم بر اساس دستورالعمل‌ها واجد شرایط ورود به کانادا هستند. واکسن آسترا زنکا در ایالات متحده تأیید نشده است.


محدودیت‌های مسافرت غیر ضروری به آمریکا از ماه مارس 2020 با آغاز شیوع جهانی ویروس کرونای جدید اعمال شده است.


مشخص نیست که چرا ایالات متحده مرزهای خود را تا این زمان بسته نگه داشته، مسئله‌ای که به بحث داغ در صنعت مسافرت بدل شده است. در مقابل، آمریکایی‌های کاملاً واکسینه شده از 9 آگست توانستند به دلایل غیر ضروری وارد کانادا شوند.


برایان هیگینز نمایندۀ کنگره از شهر نیویورک در یک بیانیۀ مطبوعاتی نوشت: «در نهایت، شاهد اقدامی توسط ایالات متحده برای گشودن در‌های خود و پذیرایی مجدد از همسایگان کانادایی خود هستیم.»


مسافرت هوایی به ایالات متحده با شرایط خاصی از جمله ارائۀ جواب منفی آزمایش منفی و یا آزمایش مثبت در 90 روز گذشته قبل از سفر مجاز است.


در ماه سپتامبرريال ایالات متحده اعلام کرد که مسافران خارجی کاملاً واکسینه شده از اوایل نوامبر می‌توانند وارد آمریکا شوند؛ هرچند جزئیات این طرح هنوز به تمامی مشخص نشده است.


برای تغییر محدودیت‌های مرزی باید تغییراتی را در عبارت 19 قانون ایالات متحده اعمال کند، که برای بستن اجباری مرزها تغییر پیدا کرد.


در طول زمستان شهرهای آفتابی در ایالات متحده مقاصد جذابی برای کانادایی‌ها و گذراندن تعطیلات زمستانی در آمریکا است.

 

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز