بازار تقاضای وام مسکن بسیار داغ است؛ شرکت های وام خصوصی بی پول هستند

Submitted on جمعه, 06/17/2022 - 19:42

Magenta Capital Corp.، یکی از بزرگترین وام دهندگان خصوصی وام مسکن کانادا، اعلام کرده است که درخواست های وام جدید را تا سپتامبر به دلیل تقاضای زیاد برای وام مسکن به حالت تعلیق در می آورد.

به گزارش The Globe and Mail، Magenta Capital به مشتریان کارگزاری ایمیل زد تا آنها را از این حادثه مطلع کند.

این یک حرکت غیرمنتظره برای وام دهنده ای است که کسب و کارش در طول رونق همه گیری املاک و مستغلات به سرعت رشد کرده است.

Magenta Capital کمتر از یک هفته پس از آن که بانک کانادا نرخ بهره معیار خود را ۵۰ واحد پایه دیگر افزایش داد، مدتی قبل از آن تعلیق وام را اعلام کرد. افزایش شدید نرخ بهره، گرفتن وام از بانک‌های بزرگ را برای وام‌گیرندگان سخت‌تر کرده است و به وام‌دهندگان خصوصی روی می‌آورند که پول سرمایه‌گذاران را برای اعطای وام بدون محدودیت‌های وام‌دهی بانک‌های بزرگ ارائه می دهد.

Magenta در ایمیلی به مشتریان در تاریخ ۷ جون گفت که هیچ درخواست جدیدی را که برای دریافت مورتگیج تا قبل از ۱ سپتامبر ، بدون مشخص کردن دلیل ، نمی پذیرد.

وام دهنده خصوصی Magenta Capital گفت که تجارت بسیار سریع در حال رشد است و گفت که این فراتر از انتظارات شرکت است. مدیر عملیات Magenta، آلبرت اوپنهایمر، این اختلال را تایید کرد و گفت: "می دانم که برای کارگزاران و مشتریان ناخوشایند است ولی اجباراً این شرکت به چندین درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

وام دهندگان ممکن است نیاز به نفس کشیدن داشته باشند زیرا تقاضای وام مسکن از مقدار پولی که می توانند وام دهند بیشتر است و سرمایه گذاران پول جدید کافی برای پاسخگویی به تقاضا نمی گذارند.

ایمیل Magenta این تجارت را در سال جاری موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت که شرایط بسیار مطلوب بازار به شرکت اجازه می دهد تا با نرخ بی سابقه ای رشد کند.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، Magenta که در سال ۱۹۹۴ تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین MIC‌های کانادا است که ۴۳۰ میلیون دلار دارایی وام مسکن را مدیریت می‌کند.

تحت آزمون استرس وام مسکن فدرال، خریداران مسکن که از بانک ها وام می گیرند باید نشان دهند که می توانند وام های خود را با نرخ بهره ای که حداقل دو درصد بالاتر از نرخ قراردادی است، بازپرداخت کنند.

هزینه وام مسکن سنتی با نرخ ثابت در طول سال گذشته دو برابر شده است و تست استرس را دشوارتر کرده است. بر اساس داده های بانک مرکزی، نرخ وام مسکن ثابت پنج ساله در هفته گذشته به ۴/۴۱ درصد رسید. این بدان معناست که طبق قوانین تست استرس، وام گیرندگان باید نشان دهند که می توانند با ۶/۴۱ درصد بازپرداخت کنند.

اما وام گرفتن از یک وام دهنده خصوصی نیازی به تست استرس ندارد.

نیک کیپریانو، مدیرعامل RiverRock MIC، می‌گوید: «وقتی نرخ‌های بهره افزایش می‌یابد، افراد کمتری واجد شرایط هستند، بنابراین کسب‌وکار بیشتری می‌کنیم.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز