بایدن: انکار نتایج انتخابات توسط جمهوری خواهان "مسیری به سوی هرج و مرج" است

Submitted on پ., 11/03/2022 - 07:11

در شرایطی که محافظه کاران، دولت بایدن را بر سر وضعیت اقتصاد مورد انتقاد قرار می دهند، جو بایدن، دموکرات ٧٩‬ ساله، آشکارا جمهوری خواهانی را هدف قرار داده است که  با حمایت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پیروزی بایدن در انتخابات ٢٠٢٠ را انکار کرده بودند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، بایدن در یک سخنرانی تلویزیونی، خطاب به مردم امریکا گفت:

رئیس جمهور آمریکا افزود هدف این نامزدها پیروی از ترامپ و تلاش برای «براندازی سیستم انتخاباتی» است. اشاره بایدن به بیش از ۳۰۰ نفر از جمهوری خواهانی است که پیشاپیش نتایج انتخابات میان دوره‌ای را زیر سوال می‌برند. وی در ادامه تصریح کرد:

هشدار بایدن در مورد تهدیدات علیه دموکراسی آمریکا، ۶ روز قبل از رای گیری روز سه‌شنبه، که در آن جمهوری خواهان به شدت در پی تصرف کرسی‌های مجلس نمایندگان و احتمالا سنا هستند، بیان شد.

جو بایدن گفت: 

در پی حمله به همسر نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان، که به طور چشمگیری نگرانی ها در مورد لفاظی های سیاسی تند را تشدید کرد، بایدن از آمریکایی ها خواست برای دفاع از دموکراسی متحد شوند. این در حالی ست که نزدیک به ٢٢ ماه پس از شورش کنگره، نظرسنجی ها نشان می دهد که رای دهندگان آمریکایی، بیشتر نگران اقتصاد هستند. دموکرات‌ها با افزایش مکرر نرخ‌های بهره توسط بانک مرکزی مورد انتقاد شدید هستند و ترس از رکود در جامعه آمریکا در حال اوج گرفتن است.

بایدن روز چهارشنبه اذعان کرده بود که «تورم هنوز هم مساله‌ای است که به آمریکا صدمه میزند».  اعتراف وی در باره تورم در حالی صورت گرفت که بانک مرکزی ایالات متحده، نرخ استقراض معیار را ۰.۷۵ درصد افزایش داده است. این چهارمین افزایش متوالی در این اندازه و ششمین افزایش در سال جاری است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز