عباس عراقچی هشدار داد اعتراضات بین‌المللی برای جمهوری اسلامی «بسیار خطرناک است»

Submitted on ی., 02/19/2023 - 08:59

عراقچی در گفت‌وگویی که در پایگاه اطلاع‌رسانی جماران منتشر شد، از این اعتراضات و اقدامات به عنوان «پروژه بدنام‌سازی، امنیتی‌سازی و مشروعیت‌زدایی از جمهوری اسلامی» نام برده است.

او گفت: « این بسیار خطرناک است. خطرناک به این معنا که منافع ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ما باید مراقبت کنیم.»

دبیر کنونی شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی که ریاست آن را کمال خرازی برعهده دارد، کارزارهای بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی را به اسرائیل نسبت داد و مدعی شد مقام‌های این کشور «در تلاشند که ایران را به عنوان یک تهدید و یک نظام غیرقابل قبول معرفی کنند.»

معاون پیشین وزیر خارجه ایران افزود: «این اثرات خود را در روابط خارجی ما می‌گذارد و باعث کاهش همکاری‌های ما با کشورهای دیگر می‌شود؛ یعنی فضایی را به وجود می‌آورند که کشورها برای همکاری با ایران تردید پیدا کنند.»

او همچنین به تظاهرات ایرانیان در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: «به هرحال نباید اجازه دهیم اینطور مرتب علیه ما تظاهرات شود و مرتب پیام‌هایی داده شود.»

این اظهارات عراقچی در حالی است که تظاهرات ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی در سراسر جهان در روز یکشنبه نیز ادامه یافت و تعدادی از آنان در مونیخ محل برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ تجمع اعتراضی علیه جمهوری اسلامی برگزار کردند.

قرار است روز دوشنبه نیز تجمعی در بروکسل با درخواست برای قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی اتحادیه اروپا برگزار شود.

در ماه‌های اخیر، جمهوری اسلامی به دلیل سرکوب اعتراضات سراسری در ایران بیش از گذشته منزوی شده و کشورهای غربی تحریم‌های بیشتری را علیه تهران وضع کرده‌اند.

همچنین مداخله جمهوری اسلامی در جنگ اوکراین از طریق ارسال تسلیحات به روسیه موجب شده که کاخ سفید اعلام کرده مذاکرات احیای برجام اکنون در اولویت دولت جو بایدن نیست.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز