با ورود یک محموله ۴۰ میلیون دلاری پول نقد به کابل؛ مبلغ کمک‌ها به افغانستان در یک هفته به ۱۲۰ میلیون دلار رسید

Submitted on Mon, 02/13/2023 - 13:36

بانک مرکزی افغانستان که از زمان روی کار آمدن دوباره طالبان، تحت کنترل این گروه قرار دارد، روز دوشنبه ۱۳ فوریه/ ۲۴ بهمن، با انتشار پیامی در توییتر از رسیدن یک بسته کمکی  ۴۰ میلیون دلاری به کابل خبر داد.

۲۲ رجب المرجب ۱۴۴۴ _ به سلسله کمک های بشردوستانه جامعه جهانی به افغانستان بسته دیگری ۴۰ میلیون دالری از کمک های بشردوستانه به کابل مواصلت نمود و به یکی از بانک های تجارتی سپرده شد. pic.twitter.com/ZkgULFIwGK

هرچند پس از اعلام ممنوعیت‌های طالبان علیه زنان، سازمان‌های بین‌المللی، از جمله سازمان ملل متحد، هشدار داده بودند که رویکرد زن‌ستیزانه طالبان به کاهش کمک‌های جهانی منجر خواهد شد، اما بانک مرکزی افغانستان در روزهای نهم و یازدهم فوریه نیز رسیدن دو بسته کمکی دیگر به این کشور را تایید کرد.

مقامات سازمان‌های حقوق بشری، بویژه نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد پیشتر گفته بودند که کمک‌های نقدی به افغانستان، در دسترس گروه طالبان قرار نخواهد گرفت. سازمان ملل تاکید کرده بود که این کمک‌ها از طریق نهادهای امداد رسان، از جمله یونیسف، در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت.

به رغم اظهارات مقامات سازمان ملل، از جمله مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس برنامه هماهنگی کمک‌های بشردوستانه این نهاد، تاکنون هیچ سازوکار مشخصی در زمینه مصرف کمک‌های بشردوستانه در افغانستان ارائه نشده است.

 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز