این خودرو پرطرفدار ۱۸ میلیون تومان ارزان شد | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

Submitted on چ., 05/03/2023 - 03:25

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ با تغییراتی مواجه شد.

قیمت خودرو که در هفته‌های گذشته روند نزولی به خود گرفته بود، روز گذشته خودرو هم‌گام با دلار و تحت تاثیر خبر برکناری رضا فاطمی‌امین افزایش قیمت را تجربه کرد. اما امروز قیمت‌ها ترمز بریدند و دوباره کاهش جزئی را تجربه کردند.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پراید ۱۳۱ در روزهای گذشته با کاهش نسبی همراه شد و به ۳۵۰ میلیون تومان رسید. این درحالی است که پراید ۱۱۱ قیمت ۳۶۰ میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت پژو پارس LX TU۵، ساخت ۱۴۰۱ که این روزها جهش چشمگیری را تجربه کرده بود، امروز ۱۰ اردیبهشت ماه هم به روند افزایشی خود ادامه داد و به کانال ۶۰۰ میلیون تومان بازگشت. این خودرو با ۱۸ میلیون تومان ریزش نرخ ۶۹۲ میلیون تومان را ثبت کرد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۱ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز پنج میلیون تومان گران شد و نرخ ۶۱۵ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

قیمت تارا اتوماتیک که مدل ۱۴۰۲ آن به تازگی وارد بازار شده است، امروز پنج میلیون تومان ریزش قیمت را تجربه کرد و در نرخ یک میلیارد و ۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت ام وی ام X۲۲ PRO  به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

قیمت جک J۴ ساخت ۱۴۰۲، یک میلیارد میلیون تومان شد.

قیمت فردا SX۵  هیبرید ساخت ۱۴۰۱ اما امروز، چهارشنبه، با ورود به کانال یک میلیارد تومانی، نرخ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو مطرح کرد: پیش‌بینی می‌شود بازار خودرو در ماه‌های آینده تحت تاثیر اخبار و وعده‌های ورود خودروهای دست دوم با رکود مواجه می‌شود. اما این رکود موقتی خواهد بود.

او گفت: اگر قیمت دلار در روزهای آینده افزایش داشته باشد، قطعاً بر قیمت خودرو نیز تاثیر می‌گذارد و روند صعودی باز می‌گردد.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: اگر دولت به سیاست‌های مداخله‌جویانه خود در رابطه با عرضه خودرو، مانند سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، ادامه دهد، قیمت خودرو افزایش می‌یابد. اما میزان افزایش قیمت‌ها به شرایط کلان کشور و تورم بستگی دارد.

صدرایی ادامه داد: اما اگر وعده واردات خودروهای دست دوم عملی شود، به‌رغم اینکه تعداد خودروهای وارداتی اندک خواهد بود اما بازار را از لحاظ روانی به رکود بیشتری می‌برد و باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود.

او افزود: در رابطه با پیش‌بینی قیمت‌ها در بلندمدت باید به مسائل کلان اقتصادی توجه کرد. باید منتظر ماند و مشاهده کرد که سیاست‌های به کار گرفته‌شده تا چه میزان می‌توانند جلوی شیب افزایش قیمت‌ها را بگیرد؟

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز