اوکراین: روس‌ها به دلیل عدم توانایی پیشروی، در مناطق مین‌گذاری‌شده تحت کنترل خود مستقر شده‌اند

Submitted on پ., 08/03/2023 - 06:30

بر اساس گزارشهای روسیه از خط مقدم جنگ، نیروهای این کشور، دیروز، چهارشنبه دوم اوت، ۱۲ حمله اوکراین به منطقه دونتسک، نقطه کانونی پیشروی‌های روسیه برای ماه‌ها، را دفع کرده‌ و حملاتی را به شهرهای اطراف باخموت ترتیب داده‌اند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده است که نیروهای این کشور یک پهپاد نیروی دریایی اوکراین که قصد داشت به یک کشتی جنگی روسیه، که در حال اسکورت یک کشتی غیرنظامی در دریای سیاه بود، حمله کند را منهدم کرده است.

وزیر دفاع روسیه در گزارش خود از جنگ، خاطرنشان کرده است که نیروهای اوکراینی تلاش های ناموفقی برای پیشروی در چندین بخش جنوبی و شمالی منطقه دونتسک انجام داده‌اند.

از سوی دیگر، هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین نیز با تاکید بر بی نتیجه ماندن تلاشهای مصرانه روسیه جهت توقف پیشروی اوکراین به سمت باخموت، از حملات مختلف مسکو به نیروهای کشورش در این مسیر خبر داده بود.

به گفته معاون وزیر دفاع اوکراین، نیروهای روسی در حال تقویت ذخایر و تجهیزات خود در سه منطقه شمالی‌تر، جایی که در هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدید بوده، هستند.

به گفته مقامات اوکراینی، نیروهای روسیه توانایی پیشروی در جبهه‌های جنگ را از دست داده‌اند اما خطوط دفاعی مستحکمی را با بکارگیری میدان‌های گسترده مین ایجاد کرده‌اند که مانع پیشروی نیروهای اوکراین شده است.

اولکسی دانیلوف، دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین، روز گذشته اعلام کرد که نیروهای روسی، طی ماه‌ها اشغال، زمان کافی برای آماده‌سازی دفاعی و ایجاد میدان‌های مین گسترده داشته‌اند.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی، که «پیشروی‌ ما، اگرچه کندتر از حد انتظار است، نباید عجله کرد چرا که جان انسان ها در خطر است» به تلویزیون ملی اوکراین گفت: «دشمن کاملاً برای این رویداد آماده شده است. تعداد مین‌ها در قلمرویی که سربازان ما بازپس‌گرفته‌اند کاملاً دیوانه‌کننده است. به‌طور میانگین، سه، چهار، پنج مین در هر متر مربع وجود دارد.»

دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین گفت: «هیچ کس نمی‌تواند برای ما ضرب الاجل تعیین کند، مگر خودمان... من هرگز از اصطلاح ضد حمله استفاده نکرده‌ام. یک عملیات نظامی وجود دارد که پیچیده و دشوار است و به عوامل زیادی بستگی دارد.»

راب لی، عضو ارشد موسسه تحقیقاتی سیاست خارجی در فیلادلفیا چند روز پیش به نیویورک تایمز گفته بود که استفاده روسیه از زمین‌های مین‌گذاری‌شده به عنوان بخشی از خطوط دفاعی خود، «روشی ابداعی» است.

اخیرا بیشتر فعالیت‌های نظامی روسیه بر حملات هوایی متمرکز بود که به زیرساخت‌های غلات در بندر ازمیل اوکراین در دانوب آسیب رساند.

نیروهای اوکراینی از ماه ژوئن که عملیات بازپس گیری مناطق اشغالی را آغاز کردند، به سمت جنوب و دریای آزوف فشار آورده‌اند تا پل زمینی بین شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه را قطع کنند.

کی‌یف می‌گوید مناطقی در نزدیکی باخموت، شهری که در ماه مه توسط نیروهای روسیه پس از ماه‌ها نبرد تصرف شده بود را پس گرفته است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز