اعتراضات شبانه پیش از اعدام مجیدرضا رهنورد در مشهد و فراخوان راهپیمایی برای دوشنبه و سه‌شنبه

Submitted on Mon, 12/12/2022 - 05:25

این در حالی است که هنوز کسی از شهروندان این شهر از قصد جدی حکومت برای اعدام مجیدرضا رهنورد در بامداد دوشنبه خبر نداشت و تنها مشخص بود که او در وضعیت خطرناکی قرار دارد.

نظیر این راهپیمایی در تبریز و کرج نیز برگزار شد و شهروندان با سر دادن شعار «مرگ بر دیکتاتور» از اجرای حکم اعدام محسن شکاری ابراز انزجار کردند. راهپیمایان در کرج از جمله شعار می‌دادند: «درود به سربداران، نوید، محسن و یاران».

#مشهد، ۲۰ آذر!تجمع مردم در اعتراض به حکم اعدام جوان بیگناه #محسن_شکاری.آتش این انقلاب را سر خاموش شدن نیست.چرا که ماندن در گرو شعله‌ور ‌بودن است.#مهسا_امینی pic.twitter.com/JPaXxucLoP

در محلات مختلف تهران به ویژه شهرک اکباتان نیز همچون شب‌های گذشته فریاد شهروندان که از پنجره خانه‌ها شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» می‌دادند، شنیده می‌شد.

دیوارنویسی‌های شبانه و مخفیانه نیز در شهرهای مختلف کشور ادامه یافت. در ویدیویی که از ایذه در شبکه‌های اجتماعی همرسان شده، افرادی در حال پاک کردن شعارهای بی‌شمار نوشته شده با اسپری روی در و دیوار و کف خیابان‌های شهر مشاهده می‌شوند.

ساعتی پس از انتشار خبر اعدام مجیدرضا رهنورد در روز دوشنبه، در فضای مجازی فراخوان‌های بسیاری برای دعوت از مردم ایران به راهپیمایی در اعتراض به اعدام این جوان همرسان شد.

امروز ۲۱ آذر فراخوان سراسری در خیابان‌های ایران.#مجیدرضا_رهنورد #مهسا_امینی #توماج_صالحی pic.twitter.com/AUckNRBPgE

در این فراخوان‌ها از مردم در تهران، مشهد و شهرهای دیگر خواسته شده است که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برای اعتراض به اعدام و پیوستن به خیزش سراسری به خیابان بیایند.

مجیدرضا رهنورد، دومین اعدامی در خیزش مردمی جاری در ایران، در نخستین ساعات بامداد امروز به دلیل آنچه «قتل» دو مأمور بسیج خوانده شده، در مشهد به دار آویخته شد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز