اعتراض نماینده مجلس آلمان به حضور ایران در نمایشگاه بین المللی پزشکی

Submitted on ی., 11/20/2022 - 08:05

نمایشگاه پزشکی مدیکا در روزهای ۱۴ تا ۱۷ نوامبر (۲۳ تا ۲۶ آبان) با مشارکت ۴۵۰۰ شرکت فعال در عرصه فن آوری پزشکی در محل نمایشگاه های بین المللی دوسلدورف برپا شد و مورد بازدید ده ها هزار تن قرار گرفت. 

به گزارش خبرگزاری آلمان امسال در نمایشگاه مدیکا ۲۲ شرکت ایرانی نیز حضور داشتند و تولیدات و خدمات خود را به بازدیدکنندگان معرفی کردند. هدف این نمایشگاه در واقع بازاریابی برای تولیدات شرکت ها است.

روز ۱۹ نوامبر/ ۲۸ آبان. در حالی که دو روز از پایان کار مدیکال گذشته بود، خانم "ماری آگنس اشتراک سیمرمن" نماینده لیبرال شهر دوسلدورف و عضو پرنفوذ کمیسیون بهداشت و تندرستی مجلس فدرال آلمان، حضور شرکت های ایرانی در این نمایشگاه را به شدت مورد انتقاد قرار داد و خواستار تحقیق درباره افراد و مراکزی شد که راه تبلیغ برای "رژیم جنایتکار اسلامی" را هموار کرده اند.

اشتراک سیمرمن به خبرگزاری آلمان گفت : "مدیکال یک نمایشگاه بسیار معتبر جهانی است. این که از قضا رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی بتواند در یکی از بزرگترین نمایشگاه های فن‌آوری نوین پزشکی برای خود و معاملاتش تبلیغ کند، معنا ندارد و باید پایان یابد".

خانم اشتراک در فراکسیون حزب دموکرات آزاد (لیبرال) مجلس فدرال آلمان عضویت دارد که بیژن جیرسرایی سیاستمدار ایرانی تبار دبیرکل آن است.

اکثریت سهام نمایشگاه بین الملل دوسلدورف به شهرداری همین شهر تعلق دارد. دوسلدورف، مرکز ایالت نوردراین وستفالن، محل استقرار انجمن پزشکان ایرانی نیز هست. این انجمن در گذشته  به خاطر مراودات خود با جمهوری اسلامی  مورد انتقاد ایرانیان تبعیدی بوده است.

در برخی از نشست های انجمن پزشکان ایرانی آلمان که مدعی استقلال است، حتی سفیر جمهوری اسلامی شرکت داشته است.

در واکنش به انتقادهای عضو کمیسیون بهداشت مجلس فدرال "ارهارد واینکمپ" مدیرعامل نمایشگاه دوسلدورف به خبرگزاری آلمان گفته است: "ما به تحریم های اتحادیه اروپا پایبند هستیم، اما هیچکدام از ۲۲ شرکت حاضر در نمایشگاه مشمول این تحریم ها نبوده اند".

وی افزود: قرارداد موجود هیچ شرکتی را پیش از آن که تحریم شده باشد نمی توان لغو کرد. در این صورت شرکت مربوطه می تواند در چارچوب "قانون رقابت آزاد"، از ما شکایت کند.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی دوسلدورف اضافه کرد: "اگر تحریم های تازه ای وضع شود، این قاعده تغییر خواهد کرد. ما اوضاع ایران را با دقت و نگرانی دنبال می کنیم. این وضعیت با ارزش های ما در تضاد است".

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز