اسرائیل : ایران یک "فرودگاه تروریستی" در ٢۰ کیلومتری مرز ما احداث کرده است

Submitted on س., 09/12/2023 - 04:43

به گفتۀ وزیر دفاع اسرائیل این فرودگاه در دل فرودگاه "کلات جبار" ساخته شده و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر روی باندهای این فرودگاه مشاهده می‌شود. وزیر دفاع اسرائیل سپس گفت : "رژیم آیت‌الله‌ها قصد دارد از این فرودگاه برای تحقق اهداف تروریستی‌اش علیه اسرائیل استفاده کند."

گالانت در ادامه افزود زمین فرودگاه متعلق به لبنان است، فرودگاه متعلق به ایران و هدف اسرائیل است. وزیر دفاع اسرائیل سپس اضافه کرد که "این کشور باید هوشیار و آماده و مراقب و انگشتش روی ماشه باشد."

یوآو گالانت از رژیم ایران و گروه های نیابتی آن نظیر حزب‌الله به عنوان بزرگترین تهدید امنیتی علیه اسرائیل یاد کرد. او گفت حزب الله بهای سنگینی خواهد پرداخت، در صورتی که وارد جنگ با اسرائیل شود. گالانت با اشاره به وضعیت سوریه نیز گفت که "اسرائیل اجازه نخواهد داد که جمهوری اسلامی ایران سوریه را به حزب‌الله دوم تبدیل کند."

دیروز دوشنبه یازده سپتامبر دیوید بارنیا، رئیس سازمان اطلاعات و عملیات خارجی اسرائیل، موساد، به رهبران جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که هر گونه عملیاتی از سوی این رژیم یا نیروهای نیابتی آن علیه شهروندان اسرائیل یا یهودیان در هر جای جهان صورت بگیرد با واکنش موساد علیه رهبران جمهوری اسلامی در قلب تهران روبرو خواهد شد.

در پی این اظهارات "حییم تومر" یکی از مسئولان ارشد موساد گفت که مخاطب اصلی سخنان دیوید بارنیا نه رهبران تهران، بلکه کاخ سفید بوده است و رئیس موساد قصد داشته به رهبران واشنگتن بگوید که اسرائیل خود را به هیچ توافقی میان آمریکا و ایران متعهد نمی داند و حاضر است در صورت نیاز در قلب تهران دست به عملیات علیه جمهوری اسلامی ایران بزند.

"حییم تومر" همچنین گفت که دیوید بارنیا با موافقت بنیامین نتانیاهو سخنان دیروز خود را ایراد کرده است.

همزمان وزیر امور خارجۀ انگلستان از دیروز دوشنبه یک سفر رسمی دو روزه به اسرائیل را آغاز و علاوه بر همتای اسرائیلی خود، الی کوهن، با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، درباره تهدیدهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفتگو کرد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز