انتظار می رود بازار مسکن تورنتو در سال ۲۰۲۳ به تعادل بازگردد، دو بازار منطقه ای قوی!

Submitted on س., 10/18/2022 - 20:13

در حالی که بسیاری از فعالان صنعت املاک انتظار دارند قیمت مسکن در کانادا در سال ۲۰۲۳ به کاهش خود ادامه دهد، یک پیش‌بینی جدید نشان می‌دهد که بازار سابقاً داغ تورنتو به‌ویژه در برخی مناطق ممکن است در سال ۲۰۲۳ به تعادل بازگردد.

بر اساس گزارش بلاگتو، گزارش چشم انداز بازار مسکن کانادا RE/MAX برای پاییز ۲۰۲۲ نشان می دهد که بازار مسکن انتاریو اخیراً به دنبال تأثیر افزایش نرخ بهره مانند سایر نقاط کانادا کاهش یافته است و حجم معاملات در برخی از کشورها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

این گزارش نشان می دهد که انتظار می رود مناطقی مانند Oakville، Windsor، Barrie، Durham، Kingston و Kitchener-Waterloo در ماه های آینده بیشتر سقوط کنند.

اما در این گزارش همچنین اشاره شده است که "متوسط ​​قیمت خانه در انتاریو احتمالا ثابت می ماند یا حدود ۲ تا ۱۰ درصد در پاییز کاهش می یابد، به استثنای Oakville و Muskoka."

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، "فهرست های کم همچنان به فشار بر قیمت مسکن ادامه می دهند و انتظار می رود بازار مسکن در تورنتو بزرگ در سال ۲۰۲۳ به تعادل بازگردد."

در ادامه این گزارش آمده است که افزایش قیمت خانه های GTA در بازار مسکونی لوکس در حومه شهرها، مانند Oakville دیده می شود که در برابر تورم و رکود اقتصادی قدرت ترمیم داشته است. پیش بینی می شود که میانگین قیمت مسکن محلی در پاییز امسال ۲ درصد افزایش یابد.

این وضعیت در منطقه یلاقی نیز رخ می دهد. به عنوان مثال، Muskoka برای بسیاری از خریداران یک مقصد رویایی باقی می ماند، زیرا قیمت این خانه ها در مقایسه با شهرهای بزرگتر هنوز بسیار ارزان تر است. در عین حال، بسیاری از فروشندگان مشتاق هستند تا خانه های خود را تا پایان سال بفروشند. انتظار می‌رود میانگین قیمت مسکن در منطقه Muskoka در پاییز امسال به دلیل تقاضای ثابت ۵ درصد رشد کند.

"در حالی که ما هنوز با کمبود شدید مسکن در سراسر بازار مسکن کانادا مواجه هستیم، بسیاری از مناطق به دلیل افزایش اخیر نرخ های بهره، شاهد کاهش سرعت در معاملات بوده اند. این قابل مقایسه با کل سال ۲۰۲۱ و تا اوایل سال ۲۰۲۲ است که در سراسر جهان مشاهده خواهد شد. کریستوفر الکساندر، رئیس RE/MAX کانادا، گفت: تقاضای بی‌سابقه خرید خانه در کانادا با رشد ناپایدار قیمت مسکن یکی نیست.

"اما رکود فعلی بازار فقط موقتی است. تا زمانی که تعداد عرضه مسکن افزایش یابد، چرخه ی "صعود" و "رکود" وجود خواهد داشت.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز