آنچه مسئولان پای صندوق رأی گفتند/ محورهای مهم سخنان مراجع تقلید

Submitted on جمعه, 02/21/2020 - 13:23

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ایران اسلامی امروز صحنه خلق حماسه‌ای دیگر از ملت همیشه درصحنه کشورمان بود، مردمی که آمدند تا به‌فرمان مقتدایشان لبیک بگویند و با حضور در پای صندوق‌های رأی برای انتخاب فرد اصلح و ساختن فردایی بهتر در ایران اسلامی مشارکت کنند.

مردم ایران امروز نیز با لبیک به ندای رهبر و مقتدایشان و تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند تا به جهانیان ثابت کنند که در مسیر ایستادگی‌شان ثابت‌قدم هستند. انتخابات امسال از آنجایی حائز اهمیت است که چشم تمام جهان به حضور گسترده مردم دوخته‌شده حضوری که سرنوشت‌ساز است.

و اما در کنار حضور مردم مشارکت مسئولان در انتخابات نیز چشمگیر بود به‌طوری‌که چهره‌ها از همان ساعات ابتدایی در شعب اخذ رأی حضور یافته و رأی خود را به صندوق انداختند.

آیت الله مکارم شیرازی: شرکت در انتخابات یک تکلیف اجتماعی است

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید پس از شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه امروز برای ملت ایران یک روز سرنوشت ساز است، اظهار کرد: ان شاالله مردم با حضور پرشور خود در این انتخابات برگ زرین دیگری را در تاریخ نظام اسلامی ایران رقم بزنند و موجب نا امیدی دشمن بشوند.

این استاد سطوح عالی حوزه با تأکید بر اینکه مردم به رشد فکری رسیده‌اند، گفت: مردم آگاه هستند که نباید نظام اسلامی و کشور را تنها بگذارند و در قبال نظام اسلامی حس مسئولیت دارند.

آیت الله مکارم شیرازی شرکت در انتخابات را یک وظیفه الهی دانست و افزود: همه باید برای انجام یک تکلیف اجتماعی در این انتخابات شرکت کنند تا انتخابات پرثمری را داشته باشیم.

آیت الله سبحانی: مردم به افراد کاردان رأی دهند

آیت الله العظمی جعفر سبحانی از مراجع تقلید پس از انداختن آرای خود به صندوق اخذ رأی سیار شماره ۵۶۳، بر ضرورت حفظ نظام توسط آحاد مردم تأکید کرد و اظهار داشت: حفظ نظام اسلامی بر همه مردم واجب است.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از ارکان نظام اسلامی محسوب می‌شود و آحاد مردم باید در انتخابات حضور پرشوری داشته باشند، اضافه کرد: مردم باید با حضور پرشور پای صندوق‌های رأی به افرادی عالم، فاضل، عاقل و کاردان رأی بدهند.

این استاد سطوح عالی حوزه خاطرنشان کرد: رأی شایسته به افراد کاردان موجب می‌شود تا کمال مطلوب به دست آمده و مشکلات برطرف شود.

آیت الله جوادی آملی: شرکت در انتخابات تعیین کننده خط مشی آیندگان است

آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی قبل از ظهر جمعه در حاشیه شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان اظهار کرد: باید شاکر خداوند متعال باشیم به دلیل اینکه ما را حق شناس قرآن، عترت و خون پاک شهدا قرار داد.

وی با بیان اینکه مردم حق شناس خون شهید سردار سلیمانی هستند، تصریح کرد: ملت شریف ایران همواره به پای صندوق‌های رأی رفته و در راهپیمایی‌های روز قدس و ۲۲ بهمن به ندای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفتند که در این راستا لازم است از آنان قدردانی کرد.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به وعده‌های ذات اقدس الهی، بیان کرد: اگر کسی یک قدم در راه خوشنودی خداوند بردارد، خداوند حداقل ۱۰ قدم به سمت او برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن فرموده است خوابیده‌ها را بیدار و مرده‌ها را زنده کرده‌ایم، گفت: حضرت باری تعالی به همه حق فکر و اندیشه و رأی داده است.

آیت الله جوادی آملی با تأکید بر اینکه این رأی دادن ابراز ارادت به قرآن و عترت است، عنوان کرد: شرکت در انتخابات ضمن اینکه حرمت نهادن به تاریخ گذشته نظام اسلامی است می‌تواند خط مشی آیندگان را مشخص کند تا بدانند تمدن ما در گرو تدین ما است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم کسانی به مجلس شورای اسلامی راه یابند که به معارف قرآن و عترت پایبند باشند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم اضافه کرد: کسانی که به کرسی مجلس شورای اسلامی قرار است تکیه بزنند باید ضمن عمل به قانون اساسی به مصوبات و صلاح و خیر دنیا و آخرت نیز عمل کنند.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: کسانی که به مجلس شورای اسلامی می‌روند باید بتوانند ضمن عمل به قرآن و قانون اساسی خواسته‌های موکلانشان را بفهمند و به آنها عمل کنند.

آیت الله نوری همدانی: شرکت در انتخابات موجب قوی‌تر شدن کشور می‌شود

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی پس از انداختن آرای خود در صندوق سیار شماره ۵۶۲ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان، برضرورت شرکت آحاد مردم در انتخابات تأکید کرد و اظهار داشت: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است و ایران اسلامی مملکت امام زمان (عج) است.

وی با عنوان اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است، تصریح کرد: هرکسی که به امام زمان (عج) علاقمند است و به آن حضرت ایمان دارد باید در انتخابات شرکت کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نظام اسلامی در ایران استقرار دارد، گفت: ایران کشوری است که در اوج اقتدار و عظمت قرار گرفته و برپایه مردم سالاری دینی اداره می‌شود.

وی ادامه داد: مردم متدین ایران امتحان‌های بزرگی را پشت سر گذاشتند و امروز باید پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند و رأی بدهند، ما وظیفه داریم این نظام اسلامی، دینی و مردمی را تا ظهور امام عصر (عج) حفظ و حراست کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه رأی دادن برهمه مردم لازم است، گفت: شرکت در انتخابات موجب تقویت کشور می‌شود.

لاریجانی در قم: شرکت در انتخابات پشتیبانی سیاسی و امنیتی از نظام است

علی لاریجانی در حاشیه شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان که در ستاد انتخابات استان قم انجام شد، ضمن تبریک این روز فرخنده و مبارک به مردم ایران، اظهار کرد: امروز برای ملت ایران، یک روز سرنوشت‌ساز است و مردم شریف ایران با آرای خود نمایندگان مجلس شورای اسلامی را انتخاب می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم با رأی خود اداره کشور اسلامی ایران را تقویت می‌کنند، گفت: مردم با شرکت در انتخابات از ایران اسلامی به صورت سیاسی و امنیتی پشتیبانی می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف آمریکا در روزهای منتهی به انتخابات، گفت: آمریکا با تلاش فراوان سعی داشت از حضور مردم در انتخابات جلوگیری و آنان را از شرکت در این امر مأیوس کند.

وی با تبیین دلایل آمریکا از این اقدام و فشار روانی برای عدم شرکت مردم در انتخابات، بیان کرد: آنها به دنبال استفاده از این ظرفیت و افزایش فشار بر روی ملت ایران هستند.

لاریجانی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات کارآمدی سیستم حکومت را برای حل مسائل کشور افزایش می‌دهد، گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب می‌شود که افراد شایسته و مورد نظر ملت برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه شرکت مردم در انتخابات و حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی موجب می‌شود که طرف مقابل از خواسته‌های خود صرف‌نظر کند و یا آن را کاهش دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی روز برگزاری انتخابات را در ایران، روزی مبارک دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم نتایج این انتخابات مورد رضایت خداوند متعال قرار بگیرد.

آیت الله علوی گرگانی: مجلس شورای اسلامی و خبرگان محل خدمت به مردم است

آیت الله العظمی سید محمد علوی گرگانی در حاشیه شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان و پس از انداختن آرای خود به صندوق اخذ رأی، اظهار کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت ملی یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه رعایت دو اصل در انتخابات باید در دستور کار مردم قرار بگیرد، تصریح کرد: در این راستا لازم است به مفهوم آیات سوره نحل توجه بیشتری شده و در این زمینه تأمل کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند در سوره نحل می‌فرماید که با دو دسته از مردم همراه است، تصریح کرد: دسته اول را افراد با تقوا تشکیل می‌دهند که در هر مکانی هستند به وظایف دینی خود عمل کنند.

وی با اشاره به شرایط دسته دوم که خداوند در این سوره در ارتباط با آنان سخن گفته است، عنوان کرد: این دسته کسانی هستند که به مردم خدمت می‌کنند.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری جای خدمت کردن به مردم است، خاطرنشان کرد: مردم باید کسانی را در انتخابات انتخاب کنند که خدوم باشند و تقوا پیشه کنند.

آیت الله امینی: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است

آیت الله ابراهیم امینی صبح جمعه پس از انداختن آرای خود به صندوق سیار ۵۰۶ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان در قم، شرکت در انتخابات را بر آحاد مردم، امری واجب و لازم دانست و اظهار کرد: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی و شرعی است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت شرکت آحاد مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: باید همه مردم در انتخابات شرکت کنند تا ان شاالله شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

آیت الله سعیدی: رفع مشکلات کشور در گرو انتخاب اصلح است

آیت الله سید محمد سعیدی در حاشیه شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه حضور پرشور مردم در زمان‌های مختلفی از تاریخ انقلاب حماسه ساز بوده است، اظهار کرد: مردم با حضور پررنگ خود در مناسبت‌های سیاسی و عبادی توانسته‌اند نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی با اشاره به دیدگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب در ارتباط با مشارکت در تعیین سرنوشت توسط مردم، بیان کرد: از مجلس می‌شود به عنوان ریل گذار پیشرفت نظام اسلامی یاد کرد که مردم نسبت به اهمیت این امر به خوبی آگاهی دارند.

امام جمعه قم با اشاره به حضور مردم در زمان‌های حساس و سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی، بیان کرد: این امر موجب شده است دشمن بر دشمنی خود استمرار بخشد اما این دشمنی‌ها نه تنها موجب سست شدن مردم نشد بلکه انگیزه مردم را برای حضور در صحنه‌های مختلف دوچندان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی و همراهانش در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: خون به ناحق ریخته سردار شهید سلیمانی نه تنها موجب نشد که مردم از حضور در انتخابات دست بردارند بلکه حضور مردم را برای کور کردن دشمنان پررنگ‌تر و پرشورتر کرده است.

آیت الله سعیدی با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای مأیوس کردن مردم در انتخابات گفت: مردم با حضور پرشور خود پای صندوق‌های رأی این مسئله را به وضوح نشان می‌دهند که توطئه افکنی و آتش افروزی آنها نتیجه معکوس بر روی اراده ملت ایران دارد.

وی از مردم خواست تا با شرکت پرشور در انتخابات، نسبت به انتخاب افراد صالح برای ورود به مجلس شورای اسلامی اقدام کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: مجلس ریل گذار نظام است و رفع مشکلات در گرو انتخاب اصلح است.

آیت الله فاضل لنکرانی: حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی است

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در حاشیه شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، شرکت در انتخابات را یکی از جشن‌های بزرگ انقلاب دانست و اظهار داشت: امروز برای ملت ایران روز بزرگ و سرنوشت سازی است و حضور پررنگ مردم در صحنه انتخابات برای تعیین سرنوشت این کشور بسیار تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه دشمن در روزهای گذشته برای کمرنگ کردن حضور حماسی مردم در انتخابات تلاش بسیاری داشت، تصریح کرد: این اقدام توطئه انگیز تنها به روزهای منتهی به انتخابات ختم نمی‌شود و از ماه‌ها قبل با تبلیغات گسترده به دنبال کمرنگ کردن حضور حماسی مردم بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شهادت سردار سلیمانی و یارانش توسط جنایتکاران آمریکایی و دشمنان اسلام، بیان کرد: خون این سردار شهید و همرزمانش نه تنها هدر نرفت بلکه جوششی به پا کرد تا مردم بر دهان یاوه گوی دشمنان ضربه محکمی بزنند و حضور پررنگی در انتخابات داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه نقشه‌های فتنه انگیزان و دشمنان برای حضور کمرنگ مردم در انتخابات مؤثر واقع نشد، تصریح کرد: حضور شکوهمندانه مردم در حماسه ۲۲ بهمن و سخنرانی حکیمانه رهبر معظم انقلاب موجب شد یک بار دیگر تیر دشمن بر سنگ اصابت کرده و توطئه‌هایشان خنثی شود.

آیت الله فاضل لنکرانی بر ضرورت حضور گسترده و با شور و نشاط در انتخابات تأکید کرد و گفت: در راستای تشکیل یک مجلس قوی باید مردم در انتخابات حضوری پررنگ داشته باشند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برضرورت حضور در انتخابات تأکید و خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات علاوه بر حق قانونی، تکلیف شرعی است و به‌عنوان وظیفه شرعی همه باید به آن عمل کنند.

و اما سایر مسئولان استانی نیز امروز در پای صندوق‌های رأی حضور یافتند که به برخی از اظهار نظرها در جدول زیر اشاره می‌شود.

استان

سرخط اخبار انتخابات

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

اردبیل

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

منبع
mehrnews
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز