آمریکا تحت تدابیر شدید امنیتی برای مراسم تحلیف جو بایدن آماده می‌شود

Submitted on ش., 01/16/2021 - 00:52

در آستانه برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس‌ جمهوری جدید ایالات متحده آمریکا، واشنگتن تحت تدابیر شدید امنیتی خود را برای این مراسم آماده می‌کند. بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، خیابان‌های پایتخت آمریکا با حضور هزاران نیروی گارد ملی و پلیس مخفی این کشور رنگ و بوی امنیتی به خود گرفته است. 

به گزارش آن کورپه، گزارشگر رادیوی بین‌المللی فرانسه در واشینگتن موانعی با بلوک‌های بتونی برای جلوگیری از عبور و مرور خودروها در مناطق حساس این شهر نصب شده و موانع فلزی زیادی نیز در اطراف کاخ سفید و کنگره آمریکا قرار داده شده است. 

در پی حمله چند روز پیش (۶ ژانویه) به ساختمان کنگره ایالات آمریکا، مقامات امنیتی این کشور نگران هستند که امنیت مراسم تحلیف جو بایدن توسط هواداران دوناد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی این کشور به چالش کشیده شود.

با این حال، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، روز جمعه پانزدهم ژانویه، در جریان بازدید خود از «سازمان مدیریت بحران فدرال» (فیما) اعلام کرد که مردم این کشور شایسته یک مراسم تحلیف «امن» هستند. 

کریس ری، رئیس «پلیس فدرال» (FBI) آمریکا روز پنجشنبه در یک جلسه امنیتی که با حضور مایک پنس در واشنگتن دی.سی برگذار شد، هشدار داد که ممکن است معترضان مسلح به پایتخت حمله کنند. 

بر اساس اظهارات کریس ری، ممکن است هواداران تندرو حامی دونالد ترامپ دست به برگزاری تجمعات اعتراضی و یورش به ساختمان‌های دولتی در پایتخت و تمامی مراکز ۵۰ ایالت آمریکا بزنند. در همین حال، وی تاکید کرد که نیروهای امنیتی این کشور برای رویارویی با هر گونه سناریویی آماده هستند.     

قرار است دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ چهارشنبه آینده بیستم ژانویه، رسما به پایان برسد و مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا از حزب دموکرات برگزار گردد. رسانه‌های محلی آمریکا نوشته‌اند که مراسم تحلیف جو بایدن، برابر با سنت گذشته در این کشور در بالکن غربی ساختمان کنگره آمریکا برگزار خواهد شد.

نیویورک ‌تایمز می‌نویسد که قرار است در حوالی ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه بیستم ژانویه، جو بایدن و کامالا هریس، معاون وی، در حضور جان رابرتس، رئیس دیوان عالی ایالات متحده آمریکا سوگند یاد کنند. با این حال، امسال رئیس‌ جمهوی جدید آمریکا و معاون وی در مسیر میان کنگره تا کاخ ‌سفید از میان صفوف مردم عبور نخواهند کرد.

دونالد ترامپ نیز پیشاپیش اعلام کرده است که در مراسم تحلیف جو بایدن حضور نخواهد داشت. مراسم تحلیف جو بایدن به طور زنده از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا و نیز دیگر کشورهای جهان پخش خواهد شد. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز