اکثر کانادایی‌ها در صورت لزوم آماده پوشیدن دوباره ماسک صورت فضاهای عمومی سرپوشیده هستند

Submitted on ش., 11/12/2022 - 14:23

نتایج یک نظرسنجی نشان داد: اکثر کانادایی‌ها در صورت لزوم آماده پوشیدن دوباره ماسک صورت فضاهای عمومی سرپوشیده هستند

نتایج یک نظرسنجی که جدیدا توسط مرکز افکار سنجی نانوس تهیه شده نشان می‌دهد که اکثر کانادایی‌ها در صورت لزوم آماده پوشیدن دوباره ماسک صورت در فضاهای عمومی سرپوشیده هستند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، این نظرسنجی نشان می‌دهد که از هر ۱۰ کانادایی هفت نفر تا حدودی از بازگشت ماسک‌های صورت حمایت می‌کنند.

این در حالی است که ۲۲ درصد از شرکت کنندگان این نظرسنجی کاملا و ۸ درصد نیز تاحدی با این موضوع مخالف هستند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد از نگاه ملی کانادایی‌ها در تمام استان‌ها به طور مساوی با این ایده موافق هستند. و پاسخ دهندگان از اکثر استان‌ها بیش از ۶۰ درصد موافق بوده‌اند.

اما در بین استان‌ها بریتیش کلمبیا با ۷۲ درصد موافقت، بالاترین حمایت را از این طرح داشته است. و پس از آن انتاریو با ۷۱.۴ درصد، آتلانتیک با ۷۱.۳ درصد، کبک با ۶۵.۳ درصد و قلمروها با ۶۲.۹ درصد قرار گرفتند.

از نظر جنسیتی نیز زنان با ۷۲.۶ درصد موافقت با اجرای مجدد قوانین پوشیدن ماسک نسبت به مردان با ۶۴.۴ درصد در این رابطه راضی‌تر هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد مخالفان مرد نیز با ۳۴ درصد نسبت به مخالفان زن با  ۲۶.۱ درصد با اجرای مجدد قوانین پوشیدن ماسک بیشتر است.

از نظر سنی نیز هم زنان و هم مردان بالای ۵۵ سال در مقایسه با سایر گروه‌های سنی با بازگشت فرضی استفاده از ماسک صورت موافق‌تر بودند. و ۸۲.۸ درصد گفتند که از آن حمایت می‌کنند.

گفتنی است اکثر استان‌ها در اوایل سال جاری الزامات ماسک را لغو کردند. و در چند ماه گذشته، دولت فدرال به محدودیت‌های مرزی کرونایی از جمله الزام پوشیدن ماسک در هواپیماها و قطارها نیز پایان داد.

با این حال، در میان افزایش مجدد موارد بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌های کانادا، بحث‌هایی در مورد اینکه آیا بازگشت الزامی پوشیدن ماسک صورت مورد نیاز است یا خیر، مطرح شده است.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز