احتمال حمله ایران به عربستان؛ مسکو بین ریاض و تهران میانجیگری می‌کند

Submitted on س., 11/08/2022 - 11:08

در حالی که دولت ریاض اطلاعاتی درباره قصد ایران برای حمله به عربستان به آمریکا ارائه داده، روسیه می‌گوید برای میانجیگری بین این دو کشور رقیب جهت حل اختلافات آمادگی دارد.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا روز سه شنبه ۱۷ آبان نوشت که میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی با اعلام این مطلب ابراز امیدواری کرده که «مشکلات کنونی از طریق گفتگو حل شود».

بوگدانوف درباره تنش موجود میان ایران و عربستان به خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفته است:

هفته پیش خبرگزاری رویترز به نقل از سه مقام آمریکایی نوشته بود ریاض اطلاعاتی را در اختیار واشنگتن گذاشته که نشان می‌دهد ایران در حال تدارک حمله‌ای قریب‌الوقوع به عربستان است. آمریکا نیز اعلام کرد که آماده پاسخ به ایران در صورت هر گونه حمله‌ای به عربستان است.

ایران این خبر که روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال و خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز آن منتشر کردند، تکذیب کرده است. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه گفت که کشورهای غربی تعمدا جو را علیه ایران تشدید می‌کنند.

با این حال ایران همچنان عربستان را به تحریک اعتراضات سراسری متهم کرده و مطابق روال خیزش‌های پیشین، به برخی شهروندان معترض خود اتهام همدستی با کشورهای بیگانه مانند اسرائیل و عربستان وارد می‌کند.

در ادامه همین جو پرتنش میان دو کشور، سرویس‌های اطلاعاتی ایران نیز اعلام کردند که «محموله‌ای از پول و تجهیزات اطلاعاتی» عربستان را که برای معترضان در ایران اختصاص یافته، کشف کرده‌اند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز