اضطراب در حال افزایش است! کانادایی‌های بیشتری که با استرس مالی مواجه هستند؛ مجبور به جابه‌جایی یا کار در سه شغل می شوند

Submitted on Mon, 10/30/2023 - 19:54

طبق نظرسنجی Equifax Canada، جوانان کانادایی بیشتر در مورد بدهی های شخصی خود احساس نگرانی می کنند و نگران هستند که به احتمال زیاد امسال نتوانند صورت حساب های خود را پرداخت کنند.

به گزارش Canadian Press، جولی کوزمیک، افسر ارشد انطباق برای حمایت از مصرف کنندگان در Equifax Canada گفت: «این یک زمان بسیار استرس زا برای خانواده های کانادایی است، و این فقط با هزینه های روزانه سروکار دارد.

در این گزارش آمده است: «به نظر می رسد که افراد جوان بیشتر از افراد مسن استرس مالی را تجربه می کنند.

در نظرسنجی انجام شده در سپتامبر، ۳۶ درصد از جوانان گزارش دادند که نمی توانند صورتحساب خود را در سال جاری بپردازند، در حالی که این رقم در کل ۲۳ درصد بود.

در همین حال، ۵۲ درصد از پاسخ دهندگان ۱۸ تا ۳۴ ساله نگران بدهی های شخصی هستند، در حالی که این رقم به طور کلی ۳۹ درصد است.

آژانس گزارش اعتباری اخیراً خاطرنشان کرد که بدهی کارت اعتباری کانادایی ها در سه ماهه دوم به بالاترین حد خود رسیده است و خانواده های کم درآمد برای کنترل مخارج با مشکل مواجه هستند.

کوزمیک گفت: "بر کسی پوشیده نیست که کردیت کارت ها بهره ی بالایی دارند، بنابراین برای افرادی که مجبور به استفاده از کارت های اعتباری برای رفع نیازهای روزانه خود هستند، استرس بیشتری وجود دارد."

دیدن سطوح نسبتاً بالایی از اضطراب در مورد امور مالی شخصی در میان کانادایی ها تعجب آور نیست.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز،‌ مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی کانادایی‌ها در حال حاضر است و Equifax کانادا می‌گوید که یک سوم پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که باید به دنبال درآمد اضافی برای پرداخت وام مسکن یا اجاره بالاتر باشند.

او انتظار دارد که این نگرانی همچنان افزایش یابد، زیرا بسیاری از خانوارها هنوز وام مسکن خود را تمدید نکرده اند، در حالی که با نرخ های بهره به میزان قابل توجهی روبرو هستند. نرخ سود یک شبه بانک مرکزی اکنون ۵ درصد است.

نزدیک به ۲۰ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که در وضعیت مالی نامطمئنی هستند و ممکن است به دلیل مسائل مربوط به مقرون به صرفه بودن نیاز به جابجایی داشته باشند.

این نظرسنجی نشان داد که جوان‌های کانادایی بیشتر به دنبال شغل دوم یا سوم هستند یا برای انجام تعهدات مالی خود شغلشان را خصوصی هم ارائه دهند .

کوزمیچ گفت: «بسیاری از مردم می گویند که وام مسکن یا اجاره بالاتر آنها را مجبور می کند به دنبال درآمد اضافی و شغل دوم و سوم باشند.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز