۳۱ کودک اوکراینی از روسیه به کشورشان بازمی‌گردند

Submitted on ی., 04/09/2023 - 06:32

میکولا کولبا، مدیرعامل «سازمان نجات اوکراین» و کمیسر دفتر رئیس جمهوری در رابطه با حقوق کودکان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این کودکان تا پایان روز شنبه  ۹ آوریل (۲۰ فروردین) به کی‌یف می‌رسند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نخستین رایزنی رسمی‌‌اش با ماریا آلکسی‌یونا لووا-بلوا برای رساندن کودکان اوکراینی به خانواده‌هایشان را تایید کرد. 

در شرایطی که دادگاه کیفری بین‌المللی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و ماریا آلکسی‌یونا لووا-بلوا، کمیسر حقوق کودکان در دفتر رئیس‌جمهوری را به ربودن کودکان اوکراینی متهم کرده، دولت روسیه این اقدام را برای حفظ حقوق کودکان و امری بشردوستانه تلقی می‌کند. 

پیشتر خبرگزاری آسوشیتدپرس از اقدامات ماریا آلکسی‌یونا لووا-بلوا در ربودن کودکان اوکراینی و سپردن آن‌ها به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌های روسی خبر داد.

روسیه کماکان ادعای ربایش کودکان اوکراینی را رد می‌کند و این اقدام را در جهت «حفظ امنیت» آن‌ها می‌داند. این ادعا را جامعه بین‌المللی نمی‌پذیرد.

آمار دقیقی از تعداد کودکان اوکراینی که به روسیه منتقل شده‌اند، در دسترس نیست. موضوع بازگرداندن کودکان اوکراینی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دولت این کشور از ابتدای جنگ با روسیه است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز