18 کانادایی در بین 157 جان باخته هواپیمای مسافربری اتیوپی / جهان در سوگ پرواز بوئینگ 737 –...

Submitted on ی., 03/10/2019 - 21:44

مقامات کانادایی به اتیوپی می‌روندیک منبع آگاه دولتی به گلوبال نیوز گفت که احتمالا یک هیات کانادایی برای دیدار با مسئولین و مقامات محلی به اتیوپی می‌روند.

به گفته Tewolde GebreMariam، مدیرعامل هواپیمایی اتیوپی و وزیر راه و ترابری کنیا، 18 کانادایی در بین جان باختگان پرواز آدیس آبابا – نایروبی قرار دارند.

به نقل از گلوبال نیوز، پرواز هواپیمایی که صبح یکشنبه از آدیس آبابا عازم نایروبی بود در همان دقایق اولیه پرواز سقوط کرد و تمام 157 سرنشین آن کشته شدند.

علاوه بر جان باختگان کانادایی، 32 کنیایی، 9 شهروند اتیوپی، شهروندان چینی، آمریکایی و ایتالیایی ، هر کدام 8 نفر، شهروندان مصری، فرانسوی و انگلیسی هر کدام 7 نفر ، 5 هلندی، کشورهای هندی و اسلواکی هر کدام 4 نفر در این پرواز شناسایی شده‌اند.

این پرواز ساعت 8:38 صبح یکشنبه از فرودگاه «Bole»، به مقصد نایروبی عازم شد ولی دقایقی بعد ارتباط آن با برج مراقبت قطع شد و در ساعت 8:44 صبح سقوط کرد.

این هواپیمایی با انتشار یک تصویر از این حادثه اعلام کرد که هیچ کس از سرنشینان این پرواز زنده نماندند.
مقامات کانادایی به اتیوپی می‌روند

یک منبع آگاه دولتی به گلوبال نیوز گفت که احتمالا یک هیات کانادایی برای دیدار با مسئولین و مقامات محلی به اتیوپی می‌روند.

«کریستیا فریلند»، وزیر امور خارجه کانادا، نیز از پیگیری دولت فدرال از طریق مقامات اتیوپیایی خبر داد.

«جاستین ترودو»، نخست وزیر نیز تاکید کرد خانواده قربانیان برای کسب اطلاعات بیشتر با وزارت امور خارجه تماس بگیرند.

بنابر گزارش هواپیمایی دولتی اتیوپی، پرواز ET 302 ، شماره ET-AVJ ، نزدیک شهر «بیسوفتو»( Bishoftu)، در حد فاصل 62 کیلومتری (38 مایلی) جنوب شرقی آدیس آبابا ، با 149 مسافر و 8 تیم پروازی دچار سانح شده است.

گفتنی است شرکت هواپیمایی دولتی اتیوپی یکی از خطوط هوایی فعال در قاره آفریقاست که سالانه حدود ۱۰.۶ میلیون مسافر را جابجا می‌کند. آخرین حادثه مربوط به این خط هوایی به سال ۲۰۱۰ باز می‌گردد، زمانی که هواپیمای این شرکت پس از برخواستن از فرودگاه بیروت سقوط کرد.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز