کانادا به طرز ناباورانه ای نژادپرست تر از آمریکا اعلام شد

Submitted on چ., 06/26/2019 - 18:52

گرچه نژادپرستی فراگیر در تمامی جنبه های اقتصادی آمریکا به چشم می خورد، اما کانادا نیز چندان از این نژادپرستی نهادی بی بهره نیست.

علی رغم شهرت این کشور به عنوان جامعه ای مقتدر، به ویژه در مقایسه با همسایۀ جنوبی آن، بنا بر گزارش انجمن بهداشت عمومی در سال 2018، کانادا به عنوان کشوری محسوب می شود که رنگ، مذهب، فرهنگ و یا قومیت فرد، سلامتش را تعیین نموده که منجر به نابرابری در اجتماع، درآمدهای اقتصادی، سلامت شخصی، و سطح دسترسی و کیفیت خدمات بهداشتی و اجتماعی می گردد.

این نتایج پس از تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از آزمایش های مختلف در 97 زمینه متفاوت در سوئد، نروژ، بلژیک، فرانسه، هلند، آلمان، انگلستان، ایالات متحده، و کانادا بدست آمده، که سطح تبعیض نژادی در دو کشور فرانسه و سوئد بالاتر از سایرین بوده است.

در واقع، شیوه های استخدام تبعیض آمیز در تمامی کشورهای مورد مطالعه، قابل توجه و فراگیر بوده است.

البته لازم به ذکر است که 9 کشور مورد مطالعه، تنها مواردی بودند که با معیارهای مشخص شده در تحقیق مطابقت داشته اند. برای این منظور، کشورها می بایست حداقل سه آزمایش کامل و ژرف در زمینه استخدام تبعیض آمیز را پشت سر می گذاشتند.

همانطور که گفته شد، فرانسه از بالاترین نرخ تبعیض برخوردار بوده و سوئد نیز پس از آن در رتبه دوم قرار داشت و کشورهای بریتانیا، کانادا، بلژیک، هلند، نروژ، ایالات متحده و آلمان نیز با تفاوتی اندک در جایگاه های بعدی قرار می گیرند.

اطلاعات جمع آوری شده از بیش از 200,000 درخواست شغلی جعلی، بنا بر اقلیت های موجود و نام های سفیدپوستانه، دسته بندی گشته اند، که طبق آن سطح نژادپرستی در کانادا به طرز ناباورانه ای، 11٪ بیشتر از ایالات متحده تخمین زده شده است.

البته ناگفته نماند که قوانین استخدام در این کشورها علیه تبعیض نژادی عمل نموده، بدان معنی که گرچه اعداد چیز دیگری را نشان می دهند، اما واقعیت ممکن است کاملا خلاف آن باشد. چرا که درصد خطا در این گونه مطالعات بسیار بالاست.

سطوح تبعیض با توجه به منطقه و شغل تغییر می کند. به طور مثال، کانادایی های آسیایی، با تبعیض در درخواست های شغلی مواجه بوده، چرا که طبق مطالعه اکثرا به فعالیت در موقعیت های مدیریتی تمایل بیشتری دارند.

در حقیقت، به اعتقاد منتقدان، سطح بالای تبعیض در کانادا، از ارتباط مردم با قومیت ها در محل کار ناشی می گردد، که به عقیده دکتر Eddy Ng از دانشگاه Dalhousie، کانادا می بایست در قانون تساوی حقوق کارمندان خود که از سال 1995 دست نخورده باقی مانده، تجدید نظر نماید.

در عین حال، کانادا همچنان یکی از کشورهای پیشرفته جهان محسوب می شود که تنها طی یک سال گذشته، نسبت به سایر کشورها، از پناهندگان بیشتری استقبال نموده است.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز