چگونه بهترین مشاور املاک تورنتو ، ونکوور و مونترال را برای خرید یا فروش خانه خود انتخاب کنیم؟

Submitted on جمعه, 04/05/2019 - 21:16

مشاور املاک تورنتو یا در مونترال و یا ونکوور بودن بسیار مهم است، شغلی است که با خود مسئولیت‌های بسیار زیادی را به همراه می‌آورد. به خصوص زمانیکه ماهیت
چگونه بهترین مشاور املاک تورنتو ، ونکوور و مونترال را برای خرید خانه خود انتخاب کنیم؟

مشاور املاک تورنتو یا در مونترال و یا ونکوور بودن بسیار مهم است، شغلی است که با خود مسئولیت‌های بسیار زیادی را به همراه می‌آورد. به خصوص زمانیکه ماهیت افرادی که قصد خرید دارند مهاجران هستند. مهاجرانی که شاید از قوانین درک صحیحی ندارند و لازمه آن اینست که با صبر و شکیبایی به انبوه سئوالات آنان پاسخ داده شود.

این یک مسئله بدیهی است که در کشور کانادا مهاجرین نقش پررنگی در ایجاد چرخه مالی بازار املاک بازی می‌کنند.

اما سئوالی که همیشه مطرح میشود این است که چگونه بتوانیم در میان انبوهی از تبلیغات یک مشاور مناسب را برای انجام امور ملکی خود پیدا کنیم و به عبارت ساده‌تر فردی را پیدا کنیم که بتوان به او اعتماد کرد.

قبل از آنکه بتوانیم به یک پاسخ صحیح برسیم باید سری به آمار بزنیم تا بتوانیم از نقش و جایگاه یک مشاور املاک تورنتو و یا مونترال و یا ونکوور باخبر شویم.

انجمن املاک و مستغلات کانادا هر ماه نسبت به انتشار آمار دقیق املاک خرید و فروش شده در هرشهر گزارشی کامل را ارایه میدهد.

گزارشی درباره بازار املاکی که همیشه با سئوالات و ابهامات زیادی همراه است.

بصورت میانگین در سال 2018 در هرماه تعداد نزدیک به 7هزار واحد مسکونی شامل کاندوها و خانه‌ها توسط مشاورین املاک تورنتو به فروش رسیده است.

در شهر مونترال دومین کلان‌شهر بزرگ کانادا این آمار برابر است با مقدار تقریبی 4هزار خانه مسکونی در هرماه و در شهر ونکوور برابر است با میزان تقریبی 3500 واحد مسکونی.

بصورت میانگین و با مقایسه آمارهای جالب سه کلان‌شهر کانادا یعنی تورنتو، مونترال و ونکوور به این نکته میرسیم که میزان خرید و فروش هرساله با 8 درصد رشد همراه است.

حال آنکه در سال 2018 نرخ بهره در کانادا نیز فراز و فرودهای بی‌شماری را تجربه کرد و همچنین مسئله لغو قرارداد نفتا و مذاکرات پی در پی با ایالات متحده آمریکا برای رسیدن به یک توافق جدید نیز با پیچیدگی‌های زیادی همراه بود و بطور کلی می‌توان اینطور نتیجه گیری کرد که سال 2018 سال خوبی در اقتصاد کانادا نبود!

برهمین اساس به اعتقاد کارشناسان در سال 2019 یک مشاور املاک تورنتو یا مونترال و یا ونکوور روزهای شلوغی را باید سپری کند و میزان 8درصد رشد نیز به احتمال زیاد در سال 2019 به عددی نزدیک به 11 درصد رشد برسد.

تحلیل‌گران اقتصادی در سال 2018 به دلیل مجموعه‌ای از سردرگمی‌های اقتصادی کانادا مرتب درحال پیگیری اخبار مربوط به بانک مرکزی کانادا در خصوص نرخ بهره بودند. استفان پلوز رئیس بانک مرکزی کانادا نیز در هنگام اعلام شاخص‌ها از اهمیت این موضوع به خوبی آگاه بود.

حال شاید بدنباشد قبل از آنکه به سئوال چگونه بهترین مشاور املاک تورنتو ، ونکوور و مونترال را برای خرید یا فروش خانه خود انتخاب کنیم؟ پاسخ دهیم سری به توضیحات شاخص‌های مهم اقتصادی در کانادا بزنیم.

شاخص‌هایی که تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم خود را همیشه در بازار املاک لحاظ می‌کند، به خصوص در مشخص شدن میزان نقدینگی که در دست مردم و سرمایه گذاران است.
شاخص: BOC Monetary Policy Report

تاثیر بر روی ارز: بسیار بیشتر از میزان پیش بینی شده = به نفع ارز مربوط است.

زمان انتشار: فصلی

ملاحظات: معمولابعد از انتشار آن رییس بانک مرکزی کانادا یک کنفرانس مطبوعاتی 45 دقیقه ای برگزار می کند.

چرا سرمایه گذاران به آن توجه می کنند؟ این گزارش حاوی اطلاعات ارزشمندی راجع به دیدگاه های بانک مرکزی کانادا راجع به وضعیت اقتصادی و تورم است که تورم فاکتوری کلیدی برای شکل دادن به سیاست های پولی آینده بانک و تعیین نرخ بهره است.
شاخص: BOC Press Conference

علل: نشست مطبوعاتی بانک مرکزی کانادا

تاثیر بر روی ارز: بسیار بیشتر از میزان پیش بینی شده = به نفع ارز مربوط است

زمان انتشار: فصلی، بعد از انتشار گزارش سیاست های پولی بانک مرکزی کانادا منتشر می شود.

ملاحظات: کنفرانس مطبوعاتی شامل دو قسمت است. در ابتدا گزارش بانک خوانده می شود و سپس جلسه پرسش و پاسخ برگزار می شود. از آنجایی که گاهی پاسخ های غیرمنتظره به سوالات داده می شود، ارز بسیار پرنوسان خواهد بود. این کنفرانس از طریق وب سایت بانک مرکزی کانادا با کمی تاخیر به طور زنده قابل مشاهده است.

چرا سرمایه گذاران به آن توجه می کنند؟

ابزار اصلی بانک مرکزی کانادا برای برقراری ارتباط با سرمایه گذاران در رابطه با سیاست های پولی این بانک است که در آن نتیجه نهایی رای اعضای کمیته مرکزی بانک راجع به نرخ بهره و دلایل تغییرات آن بیان شده است. همچنین در آن توضیحاتی راجع به شرایط اقتصادی و وضعیت تورم از نظر آنها وجود دارد که به سرمایه گذاران دید خوبی نسبت به سیاست های پولی آینده بانک می دهد.
شاخص: Ivey PMI

علل: شاخص پراکندگی براساس نظرسنجی انجام شده از مدیران خرید صنایع تولیدی.

تاثیر روی ارز: مقدار واقعی > پیش بینی شده = به نفع ارز مربوط است.

زمان انتشار: ماهانه، 5 روز پس از پایان ماه.

ملاحظات: بالاتر از 50 به معنی افزایش تولیدات و پایین تر از 50 به معنی کاهش تولیدات است.

چرا سرمایه گذاران به آن توجه می کنند؟

یک شاخص پیشرو در تعیین وضعیت اقتصادی است، زیرا بنگاه های اقتصادی به سرعت نسبت به شرایط اقتصادی واکنش نشان می دهند و پرسش از مدیران خرید این بنگاه ها بهترین راه برای آگاهی از دیدگاه آنها راجع به آینده وضعیت اقتصادی است.
شاخص: MPC Meeting Minutes

علل: تغییرات در میزان تورم حاصله از تولیدات کارخانه ها است.

تاثیر روی ارز: بسیار بیشتر از میزان پیش بینی شده = به نفع ارز مربوط است.

زمان انتشار: دو هفته بعد از اعلام نرخ بهره توسط بانک.

ملاحظات: قانون گذاران معمولادر جلسه تعیین نرخ بهره سه عدد را اعلام می كند که عدد اول میزان رای برای افزایش نرخ بهره و عدد دوم برای کاهش نرخ بهره و عدد سوم نیز برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره است.

چرا سرمایه گذاران به آن توجه می کنند؟

در این جلسه بانک مرکزی جزئیات گزارش اقتصادی خود را در ماه گذشته اعلام می كند و سر نخ مهمی در ارتباط با رشد اقتصادی در ماه های آینده است.
چگونه بهترین مشاور املاک تورنتو ، ونکوور و مونترال را برای خرید یا فروش خانه خود انتخاب کنیم؟

قبل از آنکه مشاور املاک خود را بصورت قطعی مشخص کنید در جستجوی پاسخ این سه سئوال درباره آخرین مشتریان‌ش از او باشید:

بک: قیمت فروش آخرین خانه‌ای که به فروش رساندید در سیستم جامع سایت‌های املاک چقدر بود و شما درنهایت با چه پیشنهادی توانستید آنرا برای مشتری خود خریداری کنید؟

دو: شرایط خانه‌ای که در نهایت برای آخرین مشتری خود خریداری کردید تا چه اندازه شبیه موارد درخواستی او شامل قیمت، موقعیت و امکانات بود؟

سه: پروسه پیدا کردن ملک مورد نظر و درنهایت انجام معامله چقدر زمان برد؟
جمله معروف؛ «برای انتخاب بهترین مشاور املاک، فرد را انتخاب کنید، نه تجربه را» در زمان پاسخ خواستن سئوالات فوق از یک مشاور املاک تورنتو یا مونترال ویا ونکوور است که کاربرد فراوان پیدا می‌کند.

در حقیقت زمانیکه در جستجوی پاسخ این سئوال هستید به خوبی درخواهید یافت که برای انتخاب مشاور املاک، تجربه نقش مهمی دارد اما همه چیز نیست.

شما وقت زیادی را با مشاور املاک خود خواهید گذراند. پس تنها براساس تجربیاتش او را انتخاب نکنید و ویژگی های شخصیتی را هم در نظر بگیرید. مشاور املاک را برای خانه تان انتخاب نکنید، بلکه برای خودتان انتخاب کنید.

فردی قابل اعتماد، سخت کوش که در صحبت و مذاکره کردن، توانا باشد و تمامی این ویژگهی‌ها در پاسخ به سه سئوال بالا به نحو قابل قبولی نمایان خواهد شد.

به یاد داشته باشید که شما نیاز به یک مشاور دارید نه خانه‌تان!
تسلط به املاک و مستغلات منطقه را بسنجید

این یک تصور اشتباه یا سنتی است که اگر دفتر کار یک مشاور املاک در منطقه مورد نظر شماست پس تسلط او نیز به آن منطقه بالاست.

بلکه این شما هستید که نخست باید منطقه مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس درباره آن از مشاور املاک خود سئوال بپرسید.

یک مشاور املاک خوب باید املاک و مستغلات منطقه مورد نظر شما را بشناسد. از او در مورد خانه یا آپارتمانی که اخیرا معامله شده است، سوال کنید. با توجه به جزئیات و اطلاعاتی که به شما می دهد، می توانید به میزان تسلط او به املاک و مستغلات منطقه پی ببرید.
برای انتخاب بهترین مشاور املاک تورنتو یا مونترال و یا ونکوور مطمئن شوید که او توسط یک تیم پشتیبانی می شود.

خرید و فروش خانه یا آپارتمان، فرایند پیچیده ای است.

اگر مشاور املاک شما توسط یک تیم پشتیبانی شود، قادر به ارائه سطح بالایی از خدمات خواهد بود. بیشتر مشاورین املاک در یک زمان با چندین مشتری کار می کنند و اگر از تیمی قوی برخوردار نباشند، نمی توانند کار را حرفه ای و درست پیش ببرند و نتیجه آن این می‌شود که به شما برای خرید ملک مورد نظرخود فشار خواهند آورد.
برای انتخاب بهترین مشاور املاک، به دنبال فردی باشید که بتواند ریسک های خرید و فروش خانه را کاهش دهد.

خرید یا فروش خانه و یا به صورت گسترده تر، سرمایه گذاری در املاک کاری با ریسک بالاست.

مشاور املاک خوب باید بتواند ریسک های طبیعی این کار را کاهش دهد و همین طور از بروز ریسک های ناخواسته در فرایند خرید و فروش جلوگیری کند.

برهمین اساس تسلط او را در تحلیل‌های اقتصادی بسنجید، یک مشاور املاک خوب اخبار لحظه‌ای مربوط به اقتصاد و تحلیل‌های روز اقتصادی را دنبال می‌کند و همیشه درباره مسائل روز اقتصادی آگاهی کامل دارد.

برای این هدف باید مشاور املاک در مورد ریسک های موجود با شما صادق باشد. یعنی باید داده های واقعی در مورد تجزیه وتحلیل سرمایه گذاری در املاک و عملکرد بازار املاک در منطقه به شما ارائه دهد.

اگر مشاور املاک شما این خصوصیت را داراست می توانید مطمئن باشید که او یک مشاور املاک حرفه ای و قابل اعتماد است که هدفش سود از این معامله تحت هر شرایطی نیست. بنابراین شما را تحت فشار برای تصمیم گیری قرار نمی‌دهد و می توانید اصولی و درست معامله ملک خود را انجام دهید.
حرفه ای بودن او به این دلیل است که می داند با یک معامله درست و اصولی برای شما، شاید در کوتاه مدت سود کمتری ببرد، اما این یعنی خرید اعتباری که در بلند مدت میتواند بیشترین سود را ببرد و این نشانه ی یک مشاور املاک کاربلد و قابل اعتماد است.

آرزومندیم که شما بتوانید از یک معامله رضایت بخش صاحب خانه دلخواه خود شوید که لازمه آن پیدا کردن مناسب‌ترین مشاور املاک تورنتو یا مونترال و یا ونکوور است.

تهیه و تنظیم: محمد راد تحلیل‌گر اقتصادی

منبع
hodhod
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز